Eigen programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Ik wil graag een eigen programma maken op een simpele manier.

Maar als ik klaar ben wil ik dat programma graag converteren naar een *.exe zodat wie het programma gebruikt niet kan veranderen en het gebruikt zoals ik wil.

Het programma dat ik wil maken moet met berekeningen werken zoals Excell dat doet.

Ik weet al dat je excell kan beveiligen maar ik wil dat de exe standalone word en niet perse office hoeft te hebben om het programma te draaien dat k wil maken.

Alvast bedankt voor de antwoorden. :thumb:

Op een simpele manier... kijk dan eens naar Visual Basic. Die taal is relatief makkelijk om te leren. (de taal goed leren kost natuurlijk wat meer tijd, maar je hebt wel snel resultaat en VB is an sich niet zo heel erg streng.)

Op een simpele manier... kijk dan eens naar Visual Basic. Die taal is relatief makkelijk om te leren. (de taal goed leren kost natuurlijk wat meer tijd, maar je hebt wel snel resultaat en VB is an sich niet zo heel erg streng.)

Ok maar kan je in dit programma berekeningen voeren net als Excell en is als het programma klaar is het programma op alle computers af te draaien zonder dat er van alles op de pc aanwezig moet zijn ??

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Visual Basic programma's draaien alleen op Windows-pc's. Zover ik weet op 2000, xp en Vista. Het enige wat je nodig hebt zijn de framework 3.0, maar die staan op veel pc's en anders kan je m gratis downloaden van de MS site.

Ohja, Visual Basic 2005 kan je ook gratis downloaden van de MS site.;)

:thumb:

Hm. Als het programma dezelfde capaciteiten moet hebben als Excel, dan wordt het uiteindelijk bijna net zo groot als Excel zelf en dat is een beetje zonde, als er maar 1 spreadsheet in zit.

Wat is precies het probleem met dat mensen Excel moeten hebben? Veel hebben het toch wel geinstalleerd...

Als het probleem de windows-licensie is, dan moet je eens kijken naar Open Office, en als het probleem is dat mensen er programma's voor nodig hebben, moet je eens kijken naar Google Docs; daarvoor heb je alleen een verbinding met het internet en een gmail account nodig.

( http://docs.google.com/ )

Nee ik wil graag een programma maken die berekeningen kan uitvoeren naar een paar variabele te hebben ingevoerd zonder de formules die erachter zichtbaar worden of kunnen worden veranderd.

Nu denk je dat is makkelijk beveilig het excell blad maar dit is na 1 minuut te kraken en kunnen ze toch de boel weer aanpassen. Als het nu een exe is kan ik het aanpassen en steeds een nieuwe exe aanleveren !! En het programma ziet er ineens ook een stuk mooier uit en is standalone te gebruiken !!

Dus het heeft voor mij gewoon wat voordelen. :thumb:

Ik hoop dat het kan !!

Alvast bedankt voor de hulp. ;)

Het kan best, als je er een paar maanden voor uittrekt...

Of je moet je program-specs flink omlaag halen, natuurlijk?

Dit soort geintjes zijn op een command line vrij makkelijk te doen; dan krijg je gewoon een dos-like invoer veld die vraagt om een serie data; daar vervolgens een berekening op doet, en het antwoord terug geeft.

Maar dan heb je geen cellen verder en de input is vrij hard gebonden aan de volgorde die je opgeeft.

Mag ik vragen wat je precies wilt doen met dit programma?

Het kan best, als je er een paar maanden voor uittrekt...

Of je moet je program-specs flink omlaag halen, natuurlijk?

Dit soort geintjes zijn op een command line vrij makkelijk te doen; dan krijg je gewoon een dos-like invoer veld die vraagt om een serie data; daar vervolgens een berekening op doet, en het antwoord terug geeft.

Maar dan heb je geen cellen verder en de input is vrij hard gebonden aan de volgorde die je opgeeft.

Mag ik vragen wat je precies wilt doen met dit programma?

Dit mag.

Het word een programma waar ik wil invoeren hoe groot ik een plaat wil hebben en waar de computer dan bepaald waar de messen van de machine moeten komen te staan in de machine. Dus frame machine tot het ophangblok van het mes, wat uiteindelijk voor een plaat aan vier zijden geknipt word uit de computer rold.

Hmm.... een programma voor een snijmachine?

Zit dat ding aangesloten op een gewone computer die gewoon een standaard programma draait om te snijden?
Als je wil dat de snijmachine kan snijden gebaseerd op jouw programma, dan zul je je denk ik moeten verdiepen in de manier waarop die machine zijn input wil hebben, want dat is de enige manier waarop hij het interpreteert (voor mensen is het vrij makkelijk, maar een machine wil het heel erg strikt hebben)

Nog een tip

Programmeer ook een versie nummer die je telkens ophoogt als je een nieuwe versie uitbrengt. En druk het versienummer af bij de resultaten. Want als je steeds versies uitbrengt zonder ze te nummeren kun je niet herleiden welke versie gebruikt is voor een bepaalde berekening. Dit ivm met verbeteringen, foutjes etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan