eigen script game maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

clublights

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Heey,
Ik wil graag met een vriend gaan werken aan een script game voor privé gebruik. Denk hierbij aan iets aan de kant van travian, tribalwars etc. Maar ik weet helaas niet veel over scripts e.d. maken, alleen van remakes van andere spellen (runescape, habbo...)
Kan iemand misschien een site posten met een ****orial of iets?

ha ha ha. Geweldig.
Ik wil graag met een vriend gaan werken aan een script game voor privé gebruik.
leuk. Wat bedoel je precies met een 'script game'?
Denk hierbij aan iets aan de kant van travian, tribalwars etc.
Aha, je bedoelt een browser-spel...!
Maar ik weet helaas niet veel over scripts
...

Je wilt dus, samen met je vriend, een browserspel maken. Je kan echter helemaal geen enkele script-taal. Je kan toch ook geen auto bouwen als je niet weet hoe? En zelfs als je de bouw-beschrijving hebt, gaat het je niet lukken, die is veel te ingewikkeld...

Een browserspel is NIET iets wat je 'zo even maakt' en zover ik weet zijn er geen tutorials hierover. Waarom zou iemand de code posten? Daar valt geld mee te verdienen.

Als je alsnog dit wilt gaan doen, kan je beginnen met wat script-talen leren. Javascript, PHP, en natuurlijk HTML, CSS. Tutorials hiervan zijn te googelen, check w3schools ook.

Laatst bewerkt:
helaas moet ik je ook vertellen dat je dan praat over maanden van hard werk om een klein scripte te (leren) maken.
maar, games maken is fun, in welke form dan ook.
dus, zoals hierboven al werd voorgesteld, google eens wat rond op;
Javascript, PHP, en natuurlijk HTML, CSS,
misschien ook C++ (?), weet zelf niets van scripten, ben een mapper maar dat is heel anders, ik gebruik scripts met een editor die anderen maken om heel kort door de bocht te gaan.

tevens wilde ik even zeggen dat je voor scripting aanleg moet hebben, ik bivoorbeeld heb dat niet, t is me veel te ingewikkeld en technisch. maar, zonder scripts geen games, dus ze zijn erg belangrijk.
beter gezegt, je moet er aanleg voor hebben, en misschien heb je dat.
gewoon eens in verdiepen, veel googelen en veel, heel heeeeeeel veel lezen.

succes

leon

Laatst bewerkt:
meeste mensen doen dit trouwens neit thuis leren, ze hebben hiervoor een uitgebreide ICT opleiding gedaan in het maken en lezen van idd HTML PHP CSS, als ze dat allemaal beheersen hebben ze dat voor hun beroep nodig , het maken van een browsergame is wat ze in hun vrije tijd doen. als het makkelijk te maken was , waren de makers van runescape geen miljoenairs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan