Eigen server starten, maar hoe precies??

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbojohn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hoi,

Ik heb een eigen bedrijf (Ik verkoop computers etc. en ontwerp websites). Nu wil ik eigenlijk als vervolgstap erop een eigen hostserver starten. Voorlopig moet dat een gratis server worden, (onderdelen mogen wel geld kosten) om eerst uit te proberen of mijn bestaande computer sterk genoeg is (500GB hdd, 2Gb PC3200, AsRock Prescott moederbord, Intel Prescott DoubleCore 3,1 GHz)
Maar ik loop tegen een aantal problemen aan (ik weet wel ongeveer hoe ik het moet aanpakken, maar niet welke merk apparatuur er beter is).
Zo kwam ik na een langdurig onderzoek:confused: erachter dat er 1001 RAID controllers bestaan. Maar welk merk is er nu beter ( ik heb er eentje van XFX Revo64 gezien met interne processor, maar is deze ook sterk genoeg voor extreme websitehostings?)
-Verder, wat voor software kan ik gebruiken (wat is niet te duur en raden jullie mij aan?)
-Wat voor soort hardeschijven en hoeveel zal ik nemen (dat is vrij globaal, maar mijn doel is: een aantal websites, iedereen ong. 2GB ruimte).
-Hoe kan ik bandbreedte instellen enzo? Ik zie nu bij andere hostings dat er bepaalde bandbreedtes zijn enzo
-Welk programma kan ik het beste voor ondersteuning van scrips gebruiken (Apache zeker?) en hoe kan ik hier het aantal databases enzo limiteren?
-Is een eigen webserver via normale ADSL te traag of niet? Ik zie namelijk bij grotere hostingdiensten dat ze 1GB/s aansluitingen hebben, maar voor een (nog) simpele server is dat toch niet nodig of wel?

En hebben jullie nog andere tips of stappen die ik moet ondernemen?
Kortom, kunnen jullie misschien een soort lijstje geven wat ik moet doen en welk apparatuur ik nodig heb?
(Of misschien dat iemand ergens een site weet waar het tot in details beschreven staat, ik kon het nog niet vinden)

Ik wacht op jullie antwoord, hoe eerder ik kan starten, hoe beter het is:thumb:

Laatst bewerkt:
hoi John,

weet je wel zeker dat je dit wilt gaan doen? een eigen server draaien vereist de nodige kennis van software, je moet zeer snel kunnen reageren op beveiligingsproblemen in software zoals apache en mysql. daarnaast als je gaat hosten vanuit huis dan zou je een snelle upload moeten hebben omdat anders de websites op je server traag laden.
daarnaast moet je je pc 24/7 hebben draaien en dat kost 24/7 stroom.

al met al, als je het professioneel wilt gaan aanpakken dan zijn er hostingpakketjes verkrijgbaar met alles erop en aan voor nog geen 4 euro per maand, is dat al die moeite waard denk je?

Ik heb afgelopen dagen zelfs 2 pakketten afgesloten voor 2 euro per maand bij een top-hoster!
2 euro per maand incl. registratie domeinnaam!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan