Eigen Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

XxStefkuHxX

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2003
Kan iemand me vertellen hoe ik een eigen sever moet laten draaien en is het gratis > ?
BVD
MVG
XxStefkuHxX

WS_FTP server of G6FTPserver download, installeren, instellen en hij staat :).

*Note:

en van de meeste providers mag het niet. Als jij lekker servertje zit te spelen kan het zijn dat je er veel verkeer verbruikt. Zijn ze niet blij mee. Zet je hem af en toe eens aan, merken ze niets van :).

Geplaatst door XP_PC
*Note:

en van de meeste providers mag het niet. Als jij lekker servertje zit te spelen kan het zijn dat je er veel verkeer verbruikt. Zijn ze niet blij mee. Zet je hem af en toe eens aan, merken ze niets van :).
Ik vraag me alleen af wat je hebt aan een website die "af en toe" bereikbaar is.....dat is juist de kracht van het I-net, 24/7 :confused: :rolleyes:

Klopt, maar ik neem ADSLupload. 14 kb/sec. 5 bezoekers op je site en het is huilen bij de kilobytes. Dus het is niet een heel sterk idee tenzei je een flinke upload hebt.

Geplaatst door XP_PC
Klopt, maar ik neem ADSLupload. 14 kb/sec. 5 bezoekers op je site en het is huilen bij de kilobytes. Dus het is niet een heel sterk idee tenzei je een flinke upload hebt.
Niets is zo goedkoop als het uitbesteden van deze dienst.
Neem gewoon een Digitalus.nl pakket, goedkoop, en velen malen sneller dan op welke andere manier dan ook.

Ik heb hem geinstallert en ingesteld maar hoe weet ik nu wat mijn adres is en hoe moet ik bestanden uploaden>?

Geplaatst door rene_overtoom

Neem gewoon een Digitalus.nl pakket, goedkoop, en velen malen sneller dan op welke andere manier dan ook.

Please hou op over digitalus. Niet doen, vooral niet. Geloof me ik heb er zeer slechte ervaringen mee. Ik weet niet hoe je erop komt hoor maar... Goedkoop = duurkoop ik ben nog steeds niet van ze af. Als ze bij jou wel goede service verlenen, prima. Maar (waar jij ook bij staat) op www.webhosters.nl staan te veel negatieve reacties zodat het risico veel te groot is dat ook XxStefkuHxX de dupe kan zijn van dat zooitje studenten ongeregeld.

Goed, back ontopic.

XxStefkuHxX, wat bedoel je precies met server dan? Een FTP server of een webserver (HTTP / WWW)? Er wordt nu uitgelegd over een ftp server terwijl je je site ermisschien op wilt zetten in plaats van een wagenwijd open fileserver?

Oh kijk nou wordt het hele andere koek! Een ftp server is heel wat anders dan een webserver waar je een site op kan hosten.

Allereerst heb je een webserver nodig. Apache is daar een bekend voorbeeld van (http://www.apache.org/).
Zorg dat je de windows versie te pakken hebt!

Eigenlijk zodra je dat goed hebt geïnstalleerd heb je al een draaiende webserver waarop je html pagina's kunt zetten. Om je website te kunnen zien zul je in je browser eerst "localhost" in moeten typen. Nu zie je de Apache startpagina met de mededeling dat het goed is gegaan.
Wil je je eigen site erop doen dan kun je de content plaatsen in de map 'htdocs\www' dacht ik van je Apache map (waar je hem geïnstalleerd hebt).

Zorg eerst dat bovenstaand goed komt dan praten we daarna over hoe je site aan het grote publiek te tonen...

Het is best makelijk hoor, je moet het even doorhebben :).

Waarvoor wilde je dat doen dan, vergeet niet dat je PC aan moest staan wil je dat mensen je site kunnen bezoeken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan