Eigen Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0118

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Berichten
98
Hoi,

omdat mijn homepages veel ruimte innemen, wil ik een eigen server maken en daar mijn pagina op zetten, maar mijn vraag is hoe doe je dat of zijn hier programma's voor.

en de pc moet denk ik dag en nacht lang aanstaan?

mvg lukas
 
Het kan wel als je een snelle Inet verbinding hebt.
Verder moet je beschikken over een server versie van windows XP ( met de PRO versie kan je maar 1 website per pc draaien.). Of linux of het nieuwe windows server 2003. Ik ga er vanuit dat je Windows XP PRO draait. Wat je moet doen is in het menu SOFTWARE (configuratie scherm). Bij de sectie windows onderdelen, het onderdeel IIS instaleren. Makkelijk zat, nu draai je je eigen WEB server! Plaats je homepage in de WEB ROOT DIRECTORY en instellen die hap.
 
Of je draait gewoon welke windows ook met Abyss webserver. Simpel en eenvoudig. Inderdaad kan je ook windows NT, 2000 server of 2003 webserver installeren, mete veel meer opties binnen IIS, maar dat is duur. Bovendien is dat redelijk moeilijk en dat wil je denk ik niet.

Abyss webserver is gratis te downloaden van www.downloads.com.

Je pc moet wel aanstaan, anders is je webpagina niet bereikbaar.
 
Het is niet persee nodig om een server versie te hebben ..... maar wel het stabielst...

Nog ff een snel vraagje : Zit je achter een router?
 
Houd er rekening mee dat wanneer je je site zelf host dat al het verkeer van je site nu voor rekening van jouw internetverbinding komt. Je totale dataverkeer zal dus hoger worden en je houd minder bandbreedte (snelheid) over voor jezelf om te surfen/downloaden enz. uiteraard zijn de factoren wel afhankelijk van het aantal bezoekers die je site trekt.
Extra belangrijk nadeel dat hierboven ook al genoemd is, je "server" pc moet altijd aanstaan, anders is je site niet bereikbaar

succes;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan