eigen server

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgroteb

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
ik weet niet of deze vraag hier hoort maar kon niks anders vinden, maja de vraag dan ik wil graag een eigen gaming server hebben ik heb gehoort dat je daar je eigen pc voor kan gebruiken,zodat ik geen geld hoef te betalen, en ik wil ook graag weten wat een goede maar goedkope server pc kost

:cool:

Tja een gaming server vreet al meer geheugen dan een webserver o.i.d. Ik zou dus als ik jou was kijken naar een 1 ghz machine met minimaal 512 mb ram. Hiermee zul je geen giga grote aantallen spelers aan kunnen maar om te beginnen is dit al erg leuk.

Als je zoiets wilt gaan kopen kun je eens bij wat pc dump zaken kijken, daar heb je vaak voor 100 euro al zo'n machine die nog prima werkt. Ook kun je op de bekende 2de hands sites het nodige vinden.

En hoe je zoiets installeert? Daarvoor is op Google meer dan genoeg te vinden dat kan je namelijk op 1000 en 1 manieren doen.

Succes :)

das iniedergeval goekoop als ik er een koop , maar dan hoef ik toch geen extra bedragen voor de gameserver zelf te betalen??toch

en ik heb een verbinding van 2048\512 is dat wel genoeg want ik wil de server + de pc waarop ik zelf wil gamen er tegelijk ophebben

Laatst bewerkt:
Tja, ik heb ooit op een ADSL lite verbinding een server gedraait en ook die was nog vrij snel bereikbaar. Maar goed als jij in je netwerkje veel gaat downloaden dan is die server ook weer langzamer, dit kun je bij sommige routers wel instellen dat dit niet zo is maar dan wordt je netwerkje weer langzamer natuurlijk.

Wanneer je server online is, zou ik via die verbinding niet gaan downloaden. De ping zal enorm hoog worden.

Mensen die op een iets grotere afstand wonen, kunnen alleen maar spelen met enorm veel lag.

nou veel downloaden wil ik niet doen ik bedoelde alleen mijn eigen server starten en er zelf op spelen dat veroorzaakt toch niet veel lag

en qua spel wil ik graag coduo bf2 of css ik snap dat de laatste 2 meer vergen van het systeem.

maar kan iemand een link geven waar ik goedkoop zon ding kan kopen, heb gekeken maar kon niet vinden:confused:

Wat voor een computer heb je nu?
Je kan natuurlijk een game hosten vanaf je eigen pc.

Dan hoef je geen pc te kopen

ik heb nu een amd athlon 2GHz 768mb ddr ram 128mb videokaart, en ik ga een pc kopen eind jaar met 2,2 GHz amd 2 gig ddr geheugen en 256 mb ddr3 geheugen:D goat tha lukke??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan