Eigen Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

royduin

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Hallo,

ik wil mijn eigen server gaan starten, maar nu weet ik niet wat het beste is.

1) Als ik windows erop zet, welke moet ik dan nemen van Windows Server 2003? VLK of niet??
- Enterprise Edition
- Datacenter Edition
- Small business Edition
- Standaard Edition
- Web Edition

Als ik een windows versie erop heb, wat is dan het beste (gratis) acp dat er is?? (plesk is niet te betalen)

2) Als ik linux erop zet, welke versie moet ik dan nemen??
Als linux erop staat, wat is dan het beste (gratis) acp??

Mijn server moet een gewoon klein servertje worden. Ik wil er wel graag een kleine host van maken, maar dan zonder domeinen. Dus in het acp hoeven ook geen dns instellingen te komen. File manager, phpmyadmin, databases aanmaken, profiel bewerken, dat soort standaar dingetjes.

Ik hoop dat iemand een paar goede tips voor mij heeft,

Roy

Laatst bewerkt:
re server

een windows 2003 standaars edtion
zo ik voor kiezen en dan als je er nog pc bij wil aan sluiten zo als een netwerk kan je dit doen
- om een eigen web server op te richting dit heeft de standaard edtin al in zic zitten

ciske de rat zei:
een windows 2003 standaars edtion
zo ik voor kiezen en dan als je er nog pc bij wil aan sluiten zo als een netwerk kan je dit doen
- om een eigen web server op te richting dit heeft de standaard edtin al in zic zitten

Wat voor acp erbij dan??

re

je kunt voor net werk behher kun je winroute gebruiken
en voor je webserver zou je gewoon alles kunnen bij gebruiken je met alleen diverse instellingen goed zetten om van windows 2003 standaard edtion de web server gebruik te maken kijk eens bij adminstrator panel en dan bij internet information services hier kun je web ruimte aan maken en ditory verwijzen
veel plezier

Ik volg het ff helemaal niet meer !!!

Je ben aan het praten over een netwerk! DAt heb ik al en dat heeft niet te maken met mijn vraag.

Je raad mij aan om Windows Server 2003 Standaar Edition te installeren, en dan ga je ineens over iets praten wat niet te maken heeft met mijn vraag!

Ik vroeg alleen wat voor acp (admin control panel) ik dan het beste kan installeren (zoals plesk), alleen dan wel een gratis type.

Roy

re

je wilden een webserver dit kan met windows 2003 standaard sever edtion
bij administrator panel kun je gratis webserver instellen
daar kun je daarna alle apllicatiesie draaien mysql phpadmin enzvoort
aleen je moet de proseccen bij het opstrarten van de pc instellen

ciske de rat zei:
je wilden een webserver dit kan met windows 2003 standaard sever edtion
bij administrator panel kun je gratis webserver instellen
daar kun je daarna alle apllicatiesie draaien mysql phpadmin enzvoort
aleen je moet de proseccen bij het opstrarten van de pc instellen

Je bedoel dus als ik het goed begrijp dat in windows server 2003 standaard edition al een gratis acp in zit??

re ja

ja dit klopt
kijk maar daar eens bij die admin panel in windows2003 ik heb er zelf ook een paar site mee draaien

ciske de rat zei:
ja dit klopt
kijk maar daar eens bij die admin panel in windows2003 ik heb er zelf ook een paar site mee draaien

Bedankt voor je reactie's, ik installeer vanavond windows 2003 even op deze pc, dan ga ik alles even op mijn gemak bekijken.
Al heb ik vragen dan hoor je het wel weer :D

Roy

Windows Server 2003 Standaard Edition, VLK of niet ???

Roy

Ik zou een web-editie kopen, die is een stuk goedkoper. VLK licenties zijn duurder dan gewone licenties, maar geven je wat meer vrijheden. En zijn bedoelt voor grote bedrijven, je kan ze ook niet zomaar even kopen.

Ik heb alle 5 de versie's van 2003 server, al die versie's heb ik ook met vlk.
Welke kan ik dan het beste gebruiken??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan