Eigen server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xXxElitexXx

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hallo allemaal ~

ik wil zou heel graag een eigen server willen´
ik heb wel is gezien hou dat moes maar dat was op youtube maar dat vatte ik niet helemaal

wat ik nou eigelijk precies wil is media delen
dat ze bvb dat ze mp3´tjes of andere bestanden van mij pc kunnen afhalen

is dit mogelijk met een progamma ?

Met Vriendelijke Groet Gidion

Dat gaat met FileSharePro (betaald en makkelijk) en Abyss (gratis maar lastiger naar mijn mening)

Dat gaat met FileSharePro (betaald en makkelijk) en Abyss (gratis maar lastiger naar mijn mening)

okey dan ga ik die is uitproberen :thumb:

maar nog een vraagje word je internet er niet slomer door ?

en kan je ook je pc uitzetten of moet die egt aan blijven ?:o

pc moet aanblijven. snelheid zal wel meevallen tenzij hele volksstammen films gaan lopen downen vanaf jouw pc...

Nog even een verschil tussen de 2 programmas;

Met beide progs kun je je bestanden afschermen dmv inlogaccounts. In Abyss echter kun je per groep aangeven in welke map ze wel en niet kunnen komen en je kunt beveiligde en onbeveiligde mappen tegelijk online zetten, dat gaat met FSP niet

Bijv;

je map films is voor iedereen toegankelijk zonder inlog, mp3 alleen voor je groep "vrienden" en je fotos alleen voor je groep "familie"

snaps?

pc moet aanblijven. snelheid zal wel meevallen tenzij hele volksstammen films gaan lopen downen vanaf jouw pc...

Nog even een verschil tussen de 2 programmas;

Met beide progs kun je je bestanden afschermen dmv inlogaccounts. In Abyss echter kun je per groep aangeven in welke map ze wel en niet kunnen komen en je kunt beveiligde en onbeveiligde mappen tegelijk online zetten, dat gaat met FSP niet

Bijv;

je map films is voor iedereen toegankelijk zonder inlog, mp3 alleen voor je groep "vrienden" en je fotos alleen voor je groep "familie"

snaps?

okey ik snap het maar nog een vraagje

als ik die server dan online zet hoe kunnen ze dan op me pc komen ?

en kan ik ook wachtwoordinstellen en gebruikers voordat ze op me pc zitte laat maar zo zegge dan ?

Maar welke zal ik dan nemen die gratis of de betaalde?

er is een gratis probeerversie van FSP. Probeer die eerst.

Je hebt van je provider een ipadres gekregen. Dat geef je aan je vrienden of je zet het op je site. Dan moet je een poort (meestal 80) in je router forwarden naar het interne ipadres van de pc waar de server draait.

Wanneer iemand in IE jouw ipadres intikt komt hij in je router uit die de aanvraag doorstuurt naar je pc met server.

In het programma maak je inlogaccounts aan voor mensen die je kent en waarvan je weet dat die willen inloggen. Dat vertel je ze later...

is Filezilla niet meer een ftp-server ipv een web-server?

er is een gratis probeerversie van FSP. Probeer die eerst.

Je hebt van je provider een ipadres gekregen. Dat geef je aan je vrienden of je zet het op je site. Dan moet je een poort (meestal 80) in je router forwarden naar het interne ipadres van de pc waar de server draait.

Wanneer iemand in IE jouw ipadres intikt komt hij in je router uit die de aanvraag doorstuurt naar je pc met server.

In het programma maak je inlogaccounts aan voor mensen die je kent en waarvan je weet dat die willen inloggen. Dat vertel je ze later...

okey super :thumb: ik ga vavavond even uitproberen ;)
ben nu beetje met vista opniuew installeren dus ;)

Ieder geval harstikke bedankt

ik laat wel horen hoe het is gelukt

dat is zo, maar ik heb de indruk dat de downloader dan ook een ftp-programma moet hebben of zit ik er nu naast?

Hoi

ik heb dat progamma getest het werkt wel goed alleen er is een klein probleempje ...

nou kijk met file share pro kan ik nergens zien download dit bestand ....

is het wel mogelijk of moet ik dan een andere progamma proberen ? hier foto ... http://img32.imageshack.us/img32/1638/naamloosln.jpg

MVG Gidion

Laatst bewerkt:
Wat je laat zien in je schermdump is ok. Met FSP geef jij aan welke mappen je wilt delen en je bezoekers maken via hun browser contact met je server. Daar zien ze een venster met links. Door op een link te klikken downen ze je bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan