eigen simulator maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

exelletor

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2009
Hallo,

Ik wil een eigen simulator maken....

Waarom?

Omdat er geen fatsoenlijke troleybus/bus/tram simulator bestaat... Behalve een paar uit 1995(of zo) De nieuwste is TranCity uit 2010, maar die stelt ook niks voor....

2D/3D?

3D

Welke taal?

Waarschijnlijk C++ Ik wil het liefste zo weinig van gebruiken...

Engine?

Waarschijnlijk OpenGL, maar als iemand een andere GRATIS engine weet hoor ik het graag. Waarom OpenGL? De soortgelijke games zijn ermee gebouwd(ETS, GTS, Bus Driver) en het is gratis(toch?)

Heb je mensen?

Ik kan wel wat vinden, maar ze willen wel eerst wat zien(script waarop game zal worden gebouwd). Dus ik zal eerst een deel zelf doen...

Ervaring?

Nee, ik heb wel wat textures gemaakt, maar ken geen enkele computertaal.

Eisen:

- makkelijk uit te breiden met mods(heel belangrijk) Het moet net zo makkelijk uit te breiden zijn als X-Plane en MSFS. Is wel handig, dan hoef je als developer alleen maar 1 stad met 2 bussen
- 2 opties: je kan missies doen(bijv. dat je in een bus zit dat dringend naar ziekenhuis moet, maar je komt in de file en je moet een oplossing zoeken)(het moet natuurlijk niet te saai worden) en je kan gewoon een rustige route rijden.
- dag/nacht afwisseling
- weer afwisseling is wel leuk, maar hoeft niet
- realistisch
- graphics als in ETS, dus ook verschillende camera's

Nou komt de belangrijkste(eigenlijk waarom ik het hier post):

Is het mogelijk openGL(of iets anders) in te zetten in 3D game studio(of andere soortgelijke programma)? Of kun je een simulator met functies die ik wil daar in maken?

Hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen =)

P.S. Ik heb al een klein game in 3D Rad gemaakt;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan