Eigen thuisserver opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie server, ik ben onder de indruk! :)

Mijn eigen servertje in aanbouw maakt wel meer lawaai, de 40mm cpu fan is toch wel luidruchtig... :-|

Maar, als het goed is dan staat poort 80 al open, dat is de gewone www poort.
Je zou eens kunnen denken aan een andere poort kiezen, dan is je server wel vanaf internet bereikbaar maar niet voor iedereen, tenzij men de poort weet.
Een veelgekozen alternatieve poort is bv 8080 of 8081.

Laatst bewerkt:
als ik vanaf mijn telefoon over het 3G netwerk een testpagina probeer aan te roepen op mijn server krijg ik een HTTP 403 error. (zodra ik wifi aanzet wordt de testpagina wel aangeroepen. )
blijkbaar moet ik toch nog iets doen om hem bereikbaar te maken.
maar poort 80 staat wel open denk ik, want anders had ik wel een HTTP 404 error gekregen.

heb je toevallig een vermoeden of ik nog een commando/actie nog moet uitvoeren?

ps. druk bezig met samba;)

Dan zou er volgens mij toch iets fout zijn met de router instellingen. Weet je zeker dat de poort open staat? Probeer de firewall op de server eens tijdelijk uit te zetten.

sudo ufw disable

ik heb nog niets veranderd aan de router, dus het zou kunnen dat de poort nog niet open staat.
(staat op de TODO-list:thumb:)

hier nog even een update:
ik ben nog steeds druk bezig om mijn vrije tijd op te vullen met linux. Met Samba wil het nog niet echt lukken, dus dat heb ik even naast me neer gelegd. dat heeft toch geen haast. ik vond dat Tomcat meer een must have was dus ik heb daar nu wat tijd in gestoken. deze heb ik geinstalleerd via tasksel(nogmaals bedankt voor de tip ;)) en dit werkte perfect. de grap van tomcat is het zoeken naar de folder waar je je projecten in hoort te zetten. dit heeft me ongeveer 3 uur gekost om dit te vinden:confused:
maar dat maakt niet uit want het eindresultaat telt!

De volgende keer dat ik weer tijd heb ga ik verder met Samba te installeren.
(moet niet moeilijk zijn, bleek bij de rest ook, alleen de know how vinden moet nog even gebeuren.)

@lord: staat er toevallig ook nog een handleiding van Samba op je website?:d

Je moet wel poort tachtig open zetten anders werkt het niet he:D

Samba had ik al eens uitgelegd het kan niet makkelijker toch? :P
ls je bestanden wilt delen gewoon rechtermuisknop op een map> Eigenschappen> Tabblad Delen> En dan Deze map delen aanvinken, dan zal hij een melding geven dat je de samba dienst moet installeren, en dat doet hij dan.

En dan kan je verbinding met die map maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan