eigen virtual wereld game

Status
Niet open voor verdere reacties.

lorenzo04

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2010
hallo mensen ik wil een eigen virtual onlin wereldd game maken maar hoe moet ik dat maken

Als je al niet weet waar je moet beginnen... dan denk ik dat het verstandig is (zoals ook al in het andere topic uitgelegd is) dat je eerst gaat leren hoe je überhaupt moet programmeren.

Een soort van stappenplan:

- Wat voor spel wil je precies maken
-- Thema
-- Verhaallijn
-- Personages
-- 2d/3d

- Diagrammen maken
-- klassendiagram
-- Rest van een UML (vooral als terugvalpunt)

- Bepalen wat voor taal je wil gaan gebruiken
-- Welke taal is het snelst voor het type spel wat je wil maken
-- Welke taal biedt de beste mogelijkheden
-- etc

- Programmeren (ja.. hier pas.. en dan ben je waarschijnlijk al een maand minimaal verder)

ik ga er vanuit dat je kan programmeren en dat u kiest voor java voor 2D en vele 3D toepassingen.
dus zal je zeker al javaFX geinstalleerd hebben en ook de java 1.6.20 hebben staan en dan mogelijks ook al je env variabele van java geinstalleert hebben.
2D 3D moet je nog niet beslissen dat komt dan wel bij je decorator
eerst een object maken van een speler.
twee een object maken van een voorwerp.
drie een speelterein maken en daar maak je een collectie van voorwerpen en een collectie van spelers.
Als je dit hebt moet je een interface acties maken voor de speler
verder maak je een interface van mogelijkheden van een voorwerp
verder zal die interface subinterfaces hebben die je dan in je voorwerpen stop zodat je snel weet of je de actie met het voorwerp kan doen.
als je dit al heb ben je al zeer ver veel succes.

uitleg van men game

men game is een virtuele wereld waar je begint in het jaar 0 als een hol bewoner je moet je leven helemaal opbouwen tot een mens zoals nu je moet het vuur uitvinden amerika gaan ontdekken enz...

en ik ken nog niets van java:o

dan vrees ik zoals killermenace dat het nog enkele maanden kan duren voor je goed en wel vertrokken bent.

Een kursus kan dit proces versnellen je kan nooit zo snel leren of iemand anders het u leert hoe maar bij uitzoeken blijft het langer hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan