eigen webserver doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander_rulez

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2003
Ik wil mijn eigen server maken van mijn computer, maar ik ben er nu al zo lang mee bezig en ik heb naar alles gezocht hier op helpmij maar ik kom er maar niet uit.

ik heb poort 80 opengezet en de server aan gezet, maar niemand kan erop komen...

hoe komt dit?

euhm... nou kwil mn eigen sites op het internet zetten met mijn eigen computer als server...

Je hebt poort 80 open gezet in je router? Weet je zeker dat je naar het goede IP doorgestuurd hebt?

Staat er geen firewall aan? (In XP standaard).

zit dr ook nog een firewall op xp ofzo dan :S... hoe zit dat ennuh... ik heb net iets gehoord van dat je een internet-ip hebt een een lan-ip maar hoe kom je achter die lan-ip dan?

Bij je LAN verbinding kan je die in / uitschakelen.

(Start > Instellingen > Netwerkverbindingen).

Internet IP kan je zien op http://www.mijnip.nl/
LAN IP kan je zien door naar start > uitvoeren te gaan en dan CMD in te tikken en vervolgens op enter te rammen. Daar typ je ipconfig in en voilla.. je LAN IP.

Wellicht kan je melden _hoe_ het gelukt is? Dan hebben andere mensen er ook nog wat aan.

ik ga eerst nog heel even verder met uitzoeken hoe het allemaal werkt... maar ik denk dat ik, als ik daarna tijd heb, wel even zoiets maak ja :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan