eigen webserver en NAT instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfaknaller

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2004
Hallo, ik wil een eigen webserver draaien en moet daarvoor in de router de NAT instellingen aanpassen.
Ik heb nu inside IP op 10.0.0.150 port 80 outside ip 0.0.0.0 port 80 dit moet naar mijn idee goed zijn. op de pc heb ik in IIS ook ip 10.0.0.150 en port 80 de website draaien. intern lukt het ook maar extern dus niet. Wat doe ik fout? Kan iemand mij helpen. Ik heb een Speedtouch 510 adsl modem.

BVD Mike

Even controleren bij mijn instellingen.
Ja, 0.0.0.0. klopt wel maar ik zie ook default server staan waar je een ip in moet vullen.

Laatst bewerkt:
Volgens mij moet dat juist allemaal nullen zijn zodat ieder ip adres op port 80 automatisch door wordt gezet naar mijn homepage op intern ip 10. etc op port 80. Vraag me af wat ik nog meer in het modem moet aanpassen. misschien ip routing ?

Ja, ik zie ook nullen staan. Wel zag ik iets van default server maar ik heb een router 510.
Jij hebt het over modem.
't Blijft een lastig ding die Speedtouch.

ja ik heb ook een router. Maar heb jij ook eigen site webserver draaien? Moet ik nog meer veranderen in de router?

Nee, geen eigen webserver maar ik denk graag mee
en je vraag blijft bovendrijven ;)
Vul je IP eens in bij default server en kijk wat er gebeurd. Baat het niet, schaadt het niet.
Normaal gesproken is UpsyDaisy de persoon die hier antwoord op weet maar het is zaterdag dus........misschien een andere dag.

Achter inside IP het IP adres van de server
Achter outside IP laat je 0.0.0.0 staan
Achter inside port het port nummer dat opengezet moet worden.
Achter outside port exact hetzelfde.
Dan druk je op Apply.
Vervolgens Save All.

Je kunt eea nog controleren op de site van grc.com/shield up

Succes.

Idd Elisa het is zaterdag !

Idd Elisa het is zaterdag !
Daar ben je dus op zaterdag ! :D
Fijn weekend!

Ook een goede zomerse week gewenst.

Topicstarter:Is het opgelost ?

Status