Eigen webserver maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basiboy

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2010
Hallo,
De titel zegt het misschien al een beetje,ik wil mijn eigen webserver maken. Ik hoef er maar 1/2 website erop kunnen hosten.Alleen ik heb wat vraagjes:

Wat heb ik nodig,ik neem sowieso aan dat ik een windows server nodig heb en Apache. Maar voor de rest zou ik het niet weten.

En ik wil na het maken van een webserver ook me pc nog voor andere dingen kunnen gebruiken,is dit mogelijk?

En heeft iemand mischien een goede DUIDELIJKE niet al te moeilijken uitleg voor me ik heb al op google gezogt maar IK kan niks vinden:o .

Even ter info ik draai op Windows 7 ULTIMATE en Ubuntu,dualboot dus.

M.V.G. Bas

Ikzelf gebruik xampp. Dat is zeg maar een apache, php, mysql, email-server in 1. Je kunt zelf kiezen wat je wel of niet gebruikt. Bijvoorbeeld dat je geen emailserver wil.

Alles word voor je zelf geconfigureerd dus dat is niet meer moeilijk doen met php integratie in apache.

Ikzelf gebruik xampp. Dat is zeg maar een apache, php, mysql, email-server in 1. Je kunt zelf kiezen wat je wel of niet gebruikt. Bijvoorbeeld dat je geen emailserver wil.

Alles word voor je zelf geconfigureerd dus dat is niet meer moeilijk doen met PHP integratie in apache.

Super bedankt ik ga het nu effen doorzoeken! Ik had vroeger ook xampp in mijn illegaalen wereldje van vroeger:o xD

Waar in moet ik heb installeren? Ik dacht eerst het C: station maar dan staat er iets van geen toegang.

Dat maakt toch niet uit? Als je niet genoeg rechten hebt om in C: te installeren kun je ook D: of een andere map in C: proberen.

Dat maakt toch niet uit? Als je niet genoeg rechten hebt om in C: te installeren kun je ook D: of een andere map in C: proberen.

Oke ik installeer hem wel in program files,waar doe ik nou moeilijk over xD

Oke ik heb alles geinstalleerd alleen hoe kan ik nu website plaatsen ik dacht iets met ht docs maar hoe maak ik dus nu bijv een mailserver met xampp.

Oke ik heb alles geinstalleerd alleen hoe kan ik nu website plaatsen ik dacht iets met ht docs maar hoe maak ik dus nu bijv een mailserver met xampp.

xampp -> htdocs

of zoiets als xampp -> apache -> htdocs.

Daar staan na de installatie al bestanden in. Die moet je verwijderen en vervangen door je eigen bestanden. Om te testen of apache werkt ga naar localhost

Email server etc kun je instellen bij het xampp-control panel

1.Als ik naar localhost ga krijg ik gwn wit scherm.
2.Als me site klaar is en in de xampp > htdocs zit hoe krijg ik hem dan online?Dus dat andere mensen ook mijn website kunnen zien.

1.Als ik naar localhost ga krijg ik gwn wit scherm.
2.Als me site klaar is en in de xampp > htdocs zit hoe krijg ik hem dan online?Dus dat andere mensen ook mijn website kunnen zien.

xampp_control_panel_win.png

Je drukt hem daar aan. Als het goed is geeft hij jouw bestanden dan weer als je ze in de htdocs map hebt geplaats.

Anderen kunnen jouw site bezoeken door:

1. Jouw netwerk ip in te vullen (alleen voor mensen die op jouw lan zitten)
2. Publiek ip. Daarvoor zul je je router poort moeten instellen om poort 80 naar jouw pc te versturen.

Bij mij is het een tikkeltje anders:
2heyl8p.png

Moet ik apache nouw aanvinken zo ja dan blijft er alsnog wit scherm bij localhost of moet je op start klikken als dat zo is dan staat er geen eens running bij.

Bij mij is het een tikkeltje anders:
2heyl8p.png

Moet ik apache nouw aanvinken zo ja dan blijft er alsnog wit scherm bij localhost of moet je op start klikken als dat zo is dan staat er geen eens running bij.

Misschien het control panel als administrator uitvoeren? Het aanvinken heeft als betekenis dat het een service word en dus automatisch opstart als jouw pc opstart.

Ik ben eruit gekomen :D.
Skype stond nog aan en die gebruikte de APACHE poort en blokeerde waarschijnlijk APACHE ik heb skype afgesloten en nu werkt die :D

xampp_control_panel_win.png

Je drukt hem daar aan. Als het goed is geeft hij jouw bestanden dan weer als je ze in de htdocs map hebt geplaats.

Anderen kunnen jouw site bezoeken door:

1. Jouw netwerk ip in te vullen (alleen voor mensen die op jouw lan zitten)
2. Publiek ip. Daarvoor zul je je router poort moeten instellen om poort 80 naar jouw pc te versturen.

Ik heb nu dat met poort 80 gedaan alleen wat moet een ander daarna intikken op zijn browser om op mijn site te komen?

Ga naar watismijnip/ daar staat je ip die voor de buitenwereld zichtbaar is.
Geef die ip door aan een ander en hij kan je website zien.
Let wel op dat je router goed geconfigureerd is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan