eigen webserver

• Onderwerp starter Onderwerp starter ev77
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ev77

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Hallo,ik had even een vraagje.
Ik wil graag een eigen webserver draaien op mijn eigen pc.
Ik heb via ontheweb.nl een domeinnaam aangevraagd en deze doorgelinkt naar het vaste ip adres van mijn router.Ik heb een router van thompson,een speedtouch.In deze router kan ik poorten forwarden.De router is ingesteld op DHCP,waarbij mijn pc altijd hetzelfde ip adres terug krijgt,namelijk 10.0.0.150.Op mijn pc heb ik de webserver van abyss draaien.De local host heeft adres 127.0.0.1.Als ik dit adres in tik in mijn browser,krijg ik de website te zien.wat moet ik nu nog doen om er voor te zorgen dat als mensen .....ontheweb intikken,ze mijn website te zien krijgen ? Waar moet ik poort 80 naar forworden ? Of moet ik een andere poort gebruiken ? Weet namelijk niet of wanadoo deze blokkeert.Moet ik ook nog wat wijzigen bij netwerk eigenschappen,dns server ofzo ?

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
groeten Ed

port 80

Je moet idd poort 80 forwarden naar het IP adres van de pc die dienst doet als webserver. Die poort moet ook open staan in de firewall. Dan zou alles moeten werken.

Wat is je domeinnaam? Dan kunnen we kijken of het werkt...

webserver

ik heb tcp poort 80 geforward naar mijn ip adres 10.0.0.150 maar het werkt nog niet.

hoe weet je dat?

Hoe weet je dat?

kijkt iemand anders voor jou op het internet naar jouw domeinnaam? (geef hem even door, dan kan ik ook kijken).
Vanaf thuis kan je hem niet bekijken hoor! Je komt dan uit bij je router....

Hij doet het

Beste ev77,

Hij doet het prachtig hoor!
Mooie foto trouwens en hij laadt nog redelijk snel ook!
Wat voor upload snelheid heb je bij wanadoo?

1600 down,en 512 up.
Is zomaar een probeerseltje nog hor,ben er net mee bezig.Foto heb in kratie gemaakt,is wel mooi ja.
Maar waarom werkt het bij mij eigenlijk niet,vanaf mijn pc,en vanaf mijn laptop niet.Ik heb zowel udp als tcp opengezet,wat is eigenlijk het verschil.

webserver

Volgens mij werkt het niet omdat je router ook een webserver ingebouwd heeft, om hem te configureren. Die wordt dan als eerste weergegeven.

UDP en TCP zijn allebei internet internetprotocollen, waarbij UDP snel en eenvoudig is, maar zonder de zekerheid dat het aankomt. UDP kan gebruikt worden voor korte berichten tussen computers. Maar in tegenstelling tot TCP kan het bij UDP zo zijn dat het bericht niet aankomt en dus verdwijnt zonder dat de afzender dat te weten komt. Bij TCP wordt gecontroleerd of het bericht aangekomen is en zo niet, dan wordt het nogmaals verstuurd. Er zijn nog veel meer verschillen, maar gaat echt te ver om uit te leggen.

omweg

Om de pagina toch vanaf binnen je netwerk (vanaf je laptop of vanaf de PC) te zien kun je naar het IP-adres gaan van je PC. In jouw geval dus http://10.0.0.150

Jouw probleem is het volgende:

Je gaat vanaf je laptop door de router naar internet en zoekt daar jouw url op. die wordt gevonden en stuurt jou door poort 80 weer bij jou naar binnen, wat niet lukt omdat die poort al in gebruik is door jouzelf.

kort samengevat:

Je gaat door de zelfde poort tegelijkertijd naar binnen en naar het net, en dat geeft problemen.

Puntje 2. Ik zou voor de zekerheid jou pc even een ander ip adres geven. iets van 10.0.0.1 ofzo, want op het moment dat jouw pc en laptop uit staan en je zet eerst je laptop aan, dan is die de eerste in je dhcp reeks en krijgt vervolgens 10.0.0.150 toegewezen, en je zult van buitenaf nooit op de webserver van je pc komen, want die zit op dat moment op een ander nummer(waarschijnlijk .151) Dan kun je proberen wat je wil maar je krijgt je pc niet op 150 tot de klaptop weer uit is. Vaste ip adressen zijn altijd beter(om misverstanden te voorkomen) en begin bij .1 ofzo, want dan heb je nog 150 pc's te gaan voor je speedtouch je een nummer geeft wat op dat moment niet gewenst is ;)

dat is even wat ik kwijt wilde. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groet Basbgm :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan