Eigen webserver

• Onderwerp starter Onderwerp starter Seco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Seco

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2007
hallo,

ik heb een vraag om een eigen web server te installeren.
ik heb thuis een 2 pc's waar van er 1 direct is verbonden met het internet ( deze computer noem ik ff A) en 1 pc die via via is verbonden, dus via de andere pc ( deze noem ik ff B)

Nu wil ik op pc B een server draaien ( ik weet niet of ht kan, zal wel moeten denk ik )
1, wat voor programma kan ik het liefst draaien?
2, ik heb wel is apache geinstalleerd etc. maar mensen van buiten af konden niets zien als ze mijn IP adres intypen. wat kan ik verkeerd hebben gedaan of niet goed geconfigureerd?
3 ik wil geen XAMPP of hoe ht dan heet installeren omdat ik er tog niets van begrijp.

heeft er iemand een enig idee hoe ik het kan oplossen of suggesties?

Alvast bedankt..

( ik wil er alleen een kleine site op kunnen zetten zodat mensen ht kunnen bezoeken)

1. zelf zou ik dan zeggen een 2e netwerkkaart in B mooi linux erop Met apache en toebehoren

2. Waarschijnlijk heb je poort 80 niet goed naar jou webserver geforwarded

3. Als je XAMMP niet wil installeren omdat je het niet begrijpt zou ik al helemaal niet aan een webserver beginnen aangezien XAMMP 1 van de makkelijkere webservers is,,,,,

ja oke XAMPP is makkelijk dat wel maar ik bedoel. ik moet op mn achtergrond draaien op een van dr andere manier is ht een beetje irritant terwijl ht ook makkelijker kan.
ik heb nu apache draaien ik ga er ff mee spelen kijken waar ik uit kom,

nu gebruik ik apache geinstalleer met een fout melding,

OS10048

er staat dat een slot 1x gebruikt kan worden ( het kan IIS zijn)
kan ik dit verandere? zo ja hoe?

wie kan me er bij helpen

ik heb hm nu geinstalleerd en hij doet hetwel,
maar hoe kunnen mensen van buiten af mijn webroot zien. dus de site die ik er op plaats. want met mijn ip adres zien enkel de mensen op dezelfde netwerk mijn site..

2. Waarschijnlijk heb je poort 80 niet goed naar jou webserver geforwarded

In je router moet je nog poort 80 forwarden naar de machine die de webserver draait

In je router moet je nog poort 80 forwarden naar de machine die de webserver draait

en hoe doe ik dat precies dan ?op mijn eigen netwerk ziet hij me wel met poort 3128

80 is al in gebruik denk ik, met deze bereik ik hm wel maar vanaf buiten ( andere netwerk ) lukt het niet

nou laat me wat duidelijker zijn..

|Modem| ------------ | Computer A | ---------- | Computer B |

dus:

mijn modem is aangesloten op internet, en verbonden met Computer A,
Mijn Computer B heeft internet via Computer A,
Als Computer A geen verbinding heeft met het internet heb ik dat ook niet,
ik gebruik geen switch, router, hub.

zo zou ik hm ook bereikbaar kunnen maken voor mensen vanaf buiten neem ik aan? of vraag ik nu wat onmogelijks?

PS. ik heb in mijn httpd.conf heb ik de listen op 80 gezet maar toets ik mijn IP adres in doet hij het wel maar er staat nog steeds: Index of..... en dan poort 3128

Om het even heel simple te zeggen is de makkelijkste weg in de configuratie die je hierboven laat zien...
Dat computer "A" de webserver gaat worden er zitten schijnbaar al 2 net kaartjes zo te zien.
en dan zou computer "B" je workstation moeten worden...

zoals ik hier beschrijf kunnen mensen vanaf "buitenaf" je makkelijker bereiken zonder al te veel poespas.... maar naar mijn mening hoef je niet te luisteren maar ik zou wel voor een linux installatie gaan bevoorbeeld "Debian" of "Ubuntu"....

ik heb zo'n zelfde situatie 4 jaar geleden opgezet en draait nu nog steeds ! :p

Hoi,

Kijk eens op deze site:
http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/routeset.html
Als je het 1e plaatje op de site bekijkt moet je volgens mij systeem 1 als je ADSL modem zien, Systeem 2 als PC A en systeem 3 als PC B.
De info is wat ouder maar het is eigenlijk wel hetzelfde probleem.

Wat je voor elkaar moet krijgen is dat de data tussen de 2 netwerkkaarten op PC A automatisch moet worden geforward.
Je zult portforwarding voor je netwerkkaart op PC A moeten activeren.
en je router zo instellen dat hij direct naar het IP+port van je PC B forward.
De portforwarding op PC A zou alles automatisch moeten doorgeven.
In XP heet dit volgens mij Bridge connections.

Voor een webserver heb ik ook nog een ander oplossing.
Abyss webserver, kijk eens op: http://www.aprelium.com/
Werkelijk supermakkelijk in te stellen, zeker t.o.v. Xammp
En draait gewoon op de achtergrond.

Laatst bewerkt:
Het hangt er ook vanaf hoe je het internet deelt van pc A. Als dat via windows internet delen is (vanaf windows XP). Dan kan je het volgende programma gebruiken:

http://www.practicallynetworked.com/sharing/ics/icsconfiguration.htm

Ik kan me vaag herinneren dat ik dat al eens eerder aan iemand heb doorgegeven, en volgens mij werkte het soepel. Maar heb er zelf geen ervaring mee.

Hiermee kan je poorten forwarden, zoals je dat ook op een router zou doen.

Succes :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan