Eigen website en mailadres blijven onbereikbaar na 'aanval' op server

• Onderwerp starter Onderwerp starter hupie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hupie

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Hallo,
Gisterenochtend bleek mijn eigen zakelijke website en gekoppelde mailadres niet meer bereikbaar te zijn. :shocked:Aanvankelijk dacht ik dat dit kwam nadat ik een 2e mailadres, dat mijn webmaster had aangemaakt, in Outlook probeerde te koppelen en de foutmelding 0x80042108 kreeg. Vrij kort daarna bemerkte ik dat ik in mijn thuisomgeving (zowel op de desktop als laptop) mijn website niet meer kon openen en ook geen zakelijke mail meer kon verzenden en ontvangen. Vreemd was dat ik de website op m'n mobiel nog wel kon openen en ook m'n mail kon lezen. In de hoop dat het probleem zich vanzelf zou oplossen, ben ik op een externe locatie gaan werken met Wifi. Aanvankelijk kon ik daar wél m'n website bereiken en ook mailen, maar na een uurtje of twee werd ik uit het CMT van m'n site 'gekwakt' en was de site onbereikbaar, net als de mail. Omdat een forum op internet naar Norton als mogelijke 'schuldige' verwees heb ik die gebeld, maar zij constateerden dat de server waarop m'n site staat eruit lag. Nu was m'n site dus voor iedereen onbereikbaar. Gisterenavond constateerde m'n webmaster dat er een externe aanval op de server is geweest. Vanochtend liet hij me weten dat e.e.a. weer was verholpen. Zojuist thuis weer geprobeerd, maar site en mail nog steeds onbereikbaar. Op m'n mobiel is site wél bereikbaar en kan ik ook de mail ontvangen. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Mijn webmaster heeft geen idee. Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat Ziggo donderdagochtend een grote internetstoring heeft gehad. Mijn inkomende mail loopt via de mailserver van mijn website. De smtp-server loopt via Ziggo, aangezien ik telefoon, internet en TV via Ziggo heb.....

Een lang verhaal, maar misschien zijn het details die misschien tot een oplossing leiden.

Ontzetttend bedankt alvast!

gr, Hupie

Grote kans dat je isp last heeft van ddossers, daar hebben mensen wel vaker last van tegenwoordig..

Dat zou zo maar kunnen, maar m'n webmaster geeft aan dat problemen bij server gisterenavond al zijn opgelost. Website is vanaf andere lokaties gewoon bereikbaar alleen hier thuis niet en dat maakt het zo vreemd.

Heb inmiddels oplossing gevonden. De beheerders van de server waar mijn website op staat, hebben mijn IP-adres geblokkeerd omdat ik tijdens DDos-aanval zo vaak probeerde in te loggen om op mijn site te komen. Kennelijk zagen ze mij aan als een van de 'aanvallers'. Weer wat geleerd:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan