Eigen website is niet meer te bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ik heb een pc die als "server" dient, deze verdeeld m'n internet, hierop draait ook m'n website.(Draait op Windows XP Pro NL SP2)
Nu kwam ik via het ASO-forum erachter, dat m'n website niet meer te bereiken is.
Zie ook:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=7852

Ik heb eigenlijk niks aan de pc veranderd, dus weet eigenlijk niet hoe dit kan.:confused:
Als ik op de "Client" pc het webadres intoets kom ik er zelf wel op. Nu heb ik Norton Internet Security 2003 erop staan en heb toestemming gegeven dat Simpleserver(van AnalogX) toegang heeft op het internet (in en uitgaand).
Diverse mensen hebben aangegeven(zie topic ASO), dat de site niet te bereiken is.:(
Zowel niet via Helpmij als via ASO, terwijl dit voorheen wel zo was.. De link staat in m'n handteking.

Het enige wat er tussendoor gebeurt is, dat Chello er voor een dag of vier eruit lag.

Als ik op de "server" ga pingen naar m'n adres(http://casemoddingproject.dnsalias.com/), dan krijg ik "Time-out". Als ik Norton uitzet krijg ik wel resultaten met pingen.:8-0:

Ik heb Norton nu helemaal doorlopen en Simpleserver alle toestemming gegeven, maar ik blijf dit houden. Voordat er geen bereik naar m'n website was heb ik niks veranderd aan Norton en de pc zelf.

Verder de Chello modem gereset, heb ik de "server" opnieuw laten opstarten.

Gegevens van de "Server":
Abit BX133 RAID,
Pentium III 866mhz,
512MB geheugen,
2x 60gb RAID 0 configuratie 1x 60GB los(alles Maxtor),
Geforce2 100/200,
Windows XP Pro NL SP2.

Laatst bewerkt:
Heb je van chello een ander IP nummer gekregen, ik krijg ook geen verbinding. Staat je DNS goed ingesteld ?

Groeten Oossie

Laatst bewerkt:
FireFox zegt dat ik niet naar binnen mag, ik heb geen toestemming om op de server te komen.

IP is hetzelfde gebleven. Ik heb bij de forwarding(dnsalias(domein adres)) me IP opnieuw aangegeven voor de zekerheid.

Hoe kan ik DNS nakijken, of dit goed ingesteld is? Deze heb ik momenteel handmatig ingesteld. (gegeven Chello)

Laatst bewerkt:
Er is wat veranderd.

Ik krijg nu de melding:

De handeling is onderbroken tijdens het verbinden met casemoddingsproject.dnsalias.com.
Daarna een time out. Heb je iets veranderd in je firewall?

Ik heb hetzelfde, de laatste tijd was het al heel slecht dat ik elke dag moest bellen met Chello. Dinsdag belde ik weer als ik de juiste dag onthouden heb, toen kreeg ik als antwoord dat Chello er in heel het land uit de lucht was i.v.m. storing. Daarna is het volgens mij weer goed. Kan tot op heden alles wel weer vinden. Misschien dat die storing er wat mee te maken heeft gehad. O ja, ze gaven bij Chello het advies om een klacht te sturen met het aantal dagen dat je er uit lag. Dit zou dan op je rekening worden terug gestort.l

Geplaatst door oossie
Heb je iets veranderd in je firewall?
Had hem tijdelijk even uitgeschakeld.

@Humpe ik heb vorige week een E-mail naar UPC gestuurd, voor de dagen dat ik geen internet had. Moet nog steeds op antwoord wachten.:evil:

Op mail reageren ze meestal niet. Ik heb gewoon een brief en e-mail gestuurd. Kreeg via een brief wel te horen dat ze het zouden bekijken. Meestal duurt het wel een paar weken.

crash
Ik weet niet of jij hier iets aan hebt maar ik heb een
server-query naar jouw IP-adres gedaan met het volgende resultaat:
(zie bijlage)

groeten, Peter

Bijlagen

• casemoddingproject.gif
    casemoddingproject.gif
    34,5 KB · Weergaven: 44
Geplaatst door decock1
crash
Ik weet niet of jij hier iets aan hebt maar ik heb een
server-query naar jouw IP-adres gedaan met het volgende resultaat:
(zie bijlage)
Bedankt, maar ik heb werkelijk geen idee wat er nu geblockt wordt.:confused: Voor zover ik weet heb ik in m'n firewall Poort 80 vrij gegeven.
Wat ik nu nog kan bedenken is dat Chello mischien iets gewijzigd heeft, zodat m'n site niet te bereiken is op m'n server.

Iemand nog een tip of idee, hoe ik het weer online kan krijgen?:(

Ik heb al bij Chelloo underground gekeken, maar daar staat voor zover ik heb kunnen zien, alleen info voor router instellingen. Ik gebruik geen router.

Je zou een mailtje eraan kunnen wagen, om te vragen of chello poort 80 heeft afgesloten. anders heb ik geen idee.

Groeten Oossie

Inmiddels heb ik een Ghost image van een paar maanden terug op de "server" geinstalleerd. Nu krijg ik net een mailtje van Winnie de Pooh. dat die op m'n website kan komen.(bedankt voor het mailjte:)) Kunnen mischien een aantal anderen dit bevestigen voor mij?
Zie wel dat er bij m'n teller statistieken, weer geteld wordt.:)

Als deze wel weer te bereiken is, weet ik helaas nog niet wat het probleem is. Gezien de Ghost image van een paar maanden terug is, moet deze nog een aantal updates hebben.

Laatst bewerkt:
Ja hoor, doet 't weer, ziet er prachtig uit Crash! :thumb: (heb ik ook even op het ASO-forum gemeld)

Inderdaad, hij werkt weer.

Ben nu wel benieuwd welke update de "storing" heeft veroorzaakt.

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan