Eigen website maken, hoe beginnen ? (wel al ontwerp)

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapje001

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Haa,

Ik ben voor school (pws) een website aan het maken, althans dat probeer ik. Ik heb er echter vrij weinig verstand van, dus is mijn vraag of iemand mij kan helpen.

Ik weet wel al hoe ik het er uit wil laten zien: Website_Speeltrein.jpg

Maar nu is mijn vraag, hoe krijg ik dit ontwerp (en ook andere) het makkelijkst in een webpagina ? Ik heb dit ontwerp met indesign gemaakt.
Kan ik het beste dreamweaver, of misschien een heel ander programma gebruiken ?
Ik heb er (nog) weinig verstand van.
Kunnen jullie mij helpen, met wat ik moet doen, of wat ik mezelf misschien eerst moet aanleren ?

Aub zo snel mogelijk reageren.

Alvast bedankt !!

Haha, wat grappig. Ik heb laatst ook voor mijn PWS een website gemaakt ;)

Om echt websites te leren maken moet je in het beginsel HTML kennen. Dit is een programmeertaal (nouja, opmaaktaal dan). Dit kan (bijna) in elke tekstverwerker zonder add-ons (denk dus niet aan Word, maar aan notepad of notepad++) Het is vrij lastig om dit in een korte tijd te leren, neem hier de tijd voor.

Je vermeldt zelf al dreamweaver. Dit programma kun je natuurlijk wel gebruiken zonder enige HTML kennis, maar het bezitten van HTML kennis helpt wel. Er zijn verscheidende tutorials op het internet te vinden die je hierbij kunnen helpen. Hiermee kun je vrij eenvoudig een website maken zonder echt de taal te leren. Werkt volgens het What You See Is What You Get principe (wat je ziet, krijg je ook).

Ook is er nog de mogelijkheid om een template te gebruiken, echter vergt dit toch ook wel weer enige kennis van HTML, aangezien je de website wel naar je eigen hand wil zetten, en niet letterlijk wilt kopiëren. Dit houdt in dat je een 'opmaak' van een website ontwerper of bestaande site gebruikt voor je eigen website bijvoorbeeld deze

Ik neem aan dat jij geen zin hebt om een programmeertaal te leren. Daarom adviseer ik je om dreamweaver te gebruiken en hierbij een tutorial te zoeken. Ook is er nog de mogelijkheid die funpret vermeld; een site opzoeken waarin je een site kan maken.

Als je de site ook echt online wilt hebben en dit niet wil gebruiken voor een presentatie, heb je een host website nodig waarop je bestanden kunt plaatsten (bijvoorbeeld woelmuis). Daarnaast heb je nog een domeinnaam nodig (bijvoorbeeld .tk)

Ik hoop dat ik je vraag een beetje beantwoord heb.

Succes! :thumb:
Elandlord

Laatst bewerkt:
Ik kan aanraden om te beginnen met HTML-Kit of Dreamweaver, dit zijn echte begin programma's voor de beginnende website bouwers ;) Gebruikte dit zelf ook in het eerste jaar van mijn ICT opleiding om een website te maken. ;)

Ik heb een heel klein beetje (basis)kennis van html. Ik denk dat ik dus aan de slag ga met dreamweaver.

Het is de bedoeling dat de website online komt. Het is een website die verbeterd wordt, dus een domeinnaam heb ik al.
Het is de bedoeling dat iemand anders de website kan aanpassen nadat ik hem heb gemaakt. Er zit bij mij in het dorp een hostingbedrijf. Degene voor wie ik de website maak, wil graag dat ik dat daar doe.

Kei bedankt voor jullie reacties !!

Als je wil dat ze zelf de site kunnen aanpassen, dan zal je toch PHP moeten gebruiken, en dat is een standje hoger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan