Eigen website maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter hoks
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hoks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Hallo,

Ik wil graag een eigen website maken maar ik heb er weinig tot geen ervaring mee!
ik zat al rond te kijken naar bijv. bedrijven die een website kunnen maken, maar ik wil het toch liever zelf doen.
toen zat ik te kijken naar frontpage, maar ik weet niet of dit programma de dingen kan

die ik zou willen met mijn website.

mijn bedoeling voor een website is :
- mensen zich kunnen aanmelden.
- mensen een digitaal formulier kunnen invullen op een page en dit naar een email wordt gestuurd
- e.v.t forum
- een automatische email antwoord bericht op een e.v.t ingevulde pagina

kan mij verteld worden wat het handigste is?
e.v.t handige tips!

alvast bedankt

m.v.g

Ik wil je even helpen een paar teleurstellingen te voorkomen.

Als ik het zo inschat is dit je allereerste website die je gaat maken. Gelijk werken met formulieren en inlogmogelijkheden is dan waarschijnlijk een brug te ver. Begin met een eenvoudige site. Je kunt deze daarna verder uitbouwen.

Daarnaast is het gebruik van Frontpage af te raden. Dit is nog steeds een waardeloos stuk software. Kijk of je een versie van dreamweaver kunt krijgen.

Als je zelf websites wilt leren maken, raad ik je aan om eerst 'klein' te beginnen, eerst HTML en CSS onder de knie krijgen, maak daarmee een statische website (dus zonder interactie mogelijkheid). Je kan je daarna verdiepen in PHP en MySQL en eventueel JavaScript, hiermee kan je meer interactie met je bezoeker krijgen. Zie ook http://www.websitemaken.be/

Als het leren van websites maken voor jou geen doel op zich is, zou je je eens kunnen verdiepen in een Contentmanagementsysteem als Joomla, Drupal of Wordpress, dit zijn kant en klare pakketten waarmee je zonder kennis van die talen redelijk eenvoudig een uitgebreide site kunt maken.
Maar het vergt hoe dan ook wel wat tijd voor je het onder de knie krijgt. Succes.

-edit- en wat hierboven gezegd wordt, vergeet dat je ooit van Frontpage gehoord hebt

Laatst bewerkt:
Om het inkloppen en testen van de code wat makkelijker te maken raad ik je aan om naar speciale editors te kijken. Een andere mogelijkheid met zijn voor en nadelen is een wysiwyg editor te proberen.

Een editor met meer mogelijkheden als dreamweaver kopen kan altijd later nog!

website maken

Via Joomla of Wordpress is het vrij simpel om een website te maken.
er zijn standaard scripts en lay-outs, verder een kwestie van teksten invoeren en aanpassen.

Je kan er veel meer mee, maar het is een begin. Ik zou Wordpress aanraden, die is iets makkelijker.

(ik wil je eventueel wel helpen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan