eigen website maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrtekin01

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2015
Hallo allemaal,

titel zegt het al ik wil graag een eigen website maken en hosten.

Ik heb 3 systemen in totaal waar ik 2 als server gebruik.( windows server 2008 allebei)

verder heb ik een glasvezel verbinding van 50 Mb up en download.

waar moet ik beginnen en wat heb ik allemaal nog nodig.
wie kan mij helpen??

gr tekin

Aller eerst raad ik aan om een programma te hebben om website te bouwen, en bij voorkeur meteen Notepad++ waarbij je de kennis opdoet in HTML5 en CSS, waarbij je een gelikte visuele website op kan bouwen. Als je meer dynamiek in je site wilt hebben met formulieren, en afhandelingen en interactieve elementen om dingen op te slaan etc, dan kan ik zeker aanraden om PHP en MySQL te leren.
Voordat je dit onder de knie hebt, ben je al weer 4 maanden verder.

Dan moet je jezelf de vraag stellen waarom je hem wilt hosten op je server, en of het wel toereikend is.
Een persoonlijke site kan je wel hosten, maar host zelf geen websites waarbij uptime criciaal is, zoals webwinkels, drukbezochte websites of websites van vrienden/klanten. Daar zijn hostingbedrijven voor....

Verder is een domeinnaam erg handig, en die kan de bij de gemiddelde webhostingboer aanschaffen, zoals Versio.

bedankt voor je reactie.

ik heb hier en daar wel veel gelezen.

ik wilde weten welke programmas er waren.

net zoals xampp ofzo .

gr tekin

Vraag: Ik wil een website maken
Antwoord: Leer even HTML 5, CSS, PHP en MySQL :confused:

XAMPP heb je nog weinig aan, totdat je gebruikt wilt maken van PHP en MySQL. Maar dat is nog een flinke brug te ver.
HTML en JS kan je prima offline ontwikkelen.

Maar dan raad ik wel aan om kennis van HTML en CSS te hebben, als je een design op maat wilt. (Of een designer inhuren).

Je kan een mooie bestaande thema ook zelf aanpassen, soms ook niet maar dat ligt aan de makers, of zij de thema's verkopen. Dan heb je vaak de gratis thema's en de koop. De gratis hebben dan een footer die je niet kan veranderen etc.

Je kan je zelf CSS aanleren (heb ik ook gedaan ;) ) en je leert daar gewoon heel veel van. Als je de basis technieken kent, weet hoe dingen heten in de html en css, en je weet het dan ook te vinden in het thema, dan ben je op de goede weg.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

titel zegt het al ik wil graag een eigen website maken en hosten.

Ik heb 3 systemen in totaal waar ik 2 als server gebruik.( windows server 2008 allebei)

verder heb ik een glasvezel verbinding van 50 Mb up en download.

waar moet ik beginnen en wat heb ik allemaal nog nodig.
wie kan mij helpen??

gr tekin

Hi Tekin,

Hoe gaat het inmiddels met je website? Weet niet of je al "in de lucht" bent met je site, maar los van de software om je eigen website te maken is hosting ook een belangrijk verhaal. Je gaf aan dat je een eigen server draait? Hoe loopt dat?

Hmm, overal suggesties om html, css, php, mysql en javascript te leren. Kost je wel een jaartje :confused:

De oplossing van Femke (quote: doe het lekker in Wordpress) lijkt mij de beste oplossing. Zoek op internet naar een template voor Wordpress, dan hoef je deze zelf niet te maken. Laat kleine aanpassinbgen doen door iemand die bekend is met het bouwen van websites.

Wil je Wordpress en de template eeerst op je eigen PC proberen, download dan Xampp, Wordpress en de template. Er zijn voldoende handleidinbgen op internet te vinden en een beginner lukt dit op een regenachtige zondag.

Wat betreft het hosten. Dit zou ik niet doen op een eigen server. De stroom voor het 24/7 in de lucht houden van die server is ongeveer even duur als een host provider. En de beveiliging bij een host provider is beter, zeker als je de eigen server in een lokaal (bedrijfs)netwerk hebt hangen.

Maar... als je een website "op maat" wilt hebben die specifiek voor jouw bedijf is dan zul je de template moeten laten maken, of veel tijd stoppen in het leren van html, css, javascript, en basis php (in die volgorde). MySql hoef je niet te leren. Het grootste probleem is dat velen die dit hebben geleerd wel weten wat ieder "commando" van deze talen doet, maar niet weten hoe ze het toe moeten passen.

Suc6 en have fun.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan