eigenaardig gedrag van Access VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Als ik een zogenaamd onderbrekingspunt in een procedure zet en deze stap per stap run, springt Access soms over sommige code heen. Dit kan ik voorkomen door een extra lijn aan code zonder betekenis toe te voegen of een extra lijn aan code te wissen. Soms ook niet en moet ik Access afsluiten en opstarten.

Als ik het onderbrekingspunt wis en de procedure laat lopen stopt het programma soms nog op de plek waar het onderbrekingspunt stond. Ik moet dan Access afsluiten en terug opstarten en dan werkt ie wel! Heb ook reeds meegemaakt dat ik de pc terug moet opstarten. Vreemd. Iemand dit reeds tegengekomen. Ik werk nu voornamelijk met de STOP-code en tot hiertoe geen problemen.

Als ik het onderbrekingspunt wis en de procedure laat lopen stopt het programma soms nog op de plek waar het onderbrekingspunt stond. Ik moet dan Access afsluiten en terug opstarten en dan werkt ie wel!
Dat is een bekend 'probleem' wat veel simpeler opgelost kan worden door, als de procedure bij het 'ghost' onderbrekingspunt stopt, op <F5> te drukken. De code loopt dan alsnog verder en de volgende keer wordt niet meer gestopt. Jouw werkwijze is uiteraard ook prima, maar kost geheid meer tijd :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan