eigenaardig probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghostfreak

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2004
Hoi iedereen

alles kits hier vandaag?

Sinds een aantal dagen heb ik 2 eigenaardige problemen op mijn pc , niet zo erg maar toch vervelend.

1.Als mijn pc opstart en ik krijg het scherm om in te loggen , juist voor ik het wachtwoord moet invoeren , dan duurt dit langer dan normaal.

2.Als ik internet opstart of opera browser dan duurt het ook langer dan normaal voor ik mijn startpagina krijg.

Kan er me soms iemand vertellen wat dit kan zijn want zoals ik al eerder vertelde , het is wel vervelend.

Greetings Ghostfreak

Da's hiervandaan natuurlijk redelijk koffiedik kijken, maar enkele algemene tips kan ik je wel geven (voor zover nog niet reeds uitgevoerd)

Wekelijks schijfopruiming, defragmentatie, controle op spyware en een complete systeemscan op virussen.

Dat 2e probleem zou kunnen duiden op malware, maar kan net zo goed iets anders zijn.
Het is zoals Pasja zegt moeilijk te zeggen.

Doe dit om te kijken of er nog spyware ( of andere malware ) nog op je pc zit:

Ik neem aan dat je hebt gescand met AVG Anti-Virus.

Doe dan het volgende:

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
2. Download en uitleg AdAware

3. Download en uitleg Spybot S&D

heb alles gedaan en gescand , geen virussen of spyware te vinden.
Wat kan dit nu zijn?

Doe de volgende stappen:

1. Defragmenteer je hardeschijf:

Ga naar Start --> Alle programma's --> Bureau-accessoires --> Systeemwerkset --> Schijfdefragementatie. Selecteer dan je hardeschijf en klik op Defragmenteren.
Let op: dit kan even duren, doe verder niks met je pc.

-. En je kan hier PageDefrag downloaden. Laat dit tooltje een aantal bestanden van je pc defragmenteren. Start het en druk op het bolletje voor Defragment at next boot en daarna op OK. Je pc moet nu opnieuw opstarten.

2. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten

Nogmaals, de precieze oorzaak is moeilijk vast te stellen, maar deze dingen kan je sowieso doen.
Succes!:thumb:

waar kan ik juist pagedefrag downloaden?

Alvast bedankt om te antwoorden

hier ben ik weer , alvast bedankt voor de reactie maar het heeft spijtig genoeg niets uitgehaald.
Hopelijk komen jullie te weten wat dit kan zijn want heb geen zin om 3 a 4 weken mijn pc kwijt te zijn aan Media Market.( heb al veel negatieve reacties gehoord van i.v.m Media Market.).
Even dit nog , heb een week of zes mojn pc binnengebracht en resultaat is : nieuw moederbord gekregen.
Kan dit de oorzaak zijn van dit alles of niet?
Hoop het van niet want zoals ik al zei , heb geen zin om hem weer een maand te missen?

Met vriendelijke groeten

Ghostfreak

P.S : spijtig genoeg moet ik dit melden maar Media Market is niet wat het lijkt te zijn , niet direct wegens mijn pc maar '' ondervinding van andere mensen ''.

Keep Cool Guys

2 DE P.S.: hoi guys , is opgelost thanks.
Sorry maar even dit nog , bij het branden van een dvd start mijn pc steeds op zonder foutmelding en bij elke dvd.
Weet er hier iemand een oplossing voor?

With friendly greets

Ghostfreak

3de P.S: mijn excuses aan het forum dat ik het hier nogmaals plaats maar het zag er naar uit dat er hier een paar knappe koppen tussen zitten en daarom plaats ik dit bericht nogmaals om het meer en duidelijker te plaatsen.Nogmaals mijn excuses

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan