"Eigenaarsbestand" op USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Berichten
165
Hoi allemaal,

Ten eerste wil ik even beginnen met zeggen dat ik geen idee had waar ik deze vraag moest plaatsen, i.v.m. het eigenlijke onderwerp, vandaar dat de vraag hier opduikt.

Ik heb zelf verschillende USB sticks die ik gebruik, vaak op openbare locaties, waar ik ze nog wel eens wil vergeten. Om deze reden heb ik op allen een .txt bestandje staan met daarin mijn telefoonnummer en dergelijke.
Echter zou ik dit graag iets verder uitbreiden naar een onverwijderbaar (zonder het goede programma / wachtwoord o.i.d.) "eigenaarsbestand".
Heeft iemand hier een idee voor?

Tim
 
Heb ik geprobeerd, maar dan krijg je óf nieuwe USB sticks kopen, of problemen met bestanden die niet verwijderd kunnen worden.
 
Ook geprobeerd, win8 verwijdert vrolijk. Toch bedankt voor je hulp!
 
Wat je ook doet, als je de USB stick formateert is 'ie gewoon leeg.
 
Nou dat is nog niet het grootste probleem voor mij, als iemand slim genoeg is om m te formatteren dan krijg ik m toch nooit terug. Het gaat me er meer om dat er een bestand met contactinfo op staat, dat op zn minst een melding geeft als ze alles zouden willen verwijderen. Onmogelijk maken zal nooit lukken, als t maar lastiger wordt.
 
Dat dat maar even duidelijk is :)
 
Jawel hoor. Formatteren als CDFS, dat doen ze met demo sticks ook. Krijg je nooit meer verwijderd. Verder redelijk onbruikbaar want je kunt zelf ook je bestanden niet meer bijwerken.

Verder zijn er weinig mogelijkheden omdat van XP SP2 de autorun functie in Windows standaard uit staat en je dus niet meer gemakkelijk een pop-up of iets dergelijks kunt laten verschijnen.

Persoonlijk zou ik een bestandje in de root zetten met idd je telefoonnummer email. Verder een truecrypt bestand voor de daadwerkelijke inhoud. Op die manier kan in ieder geval niemand bij de inhoud van de stick.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan