eigengebouwde pc start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
De processor geeft zijn gegevens door aan het moederbord, dat zie je, en het moederbord ondersteunt het niet.

Wel ondersteunde cpu en probleem moet opgelost zijn

De processor geeft zijn gegevens door aan het moederbord, dat zie je, en het moederbord ondersteunt het niet.

Wel ondersteunde cpu en probleem moet opgelost zijn

bedankt!
dan ga ik morgen voor een andere (wel ondersteunde) processor kijken en hopelijk ook kopen, kijken of het werkt!

Probleem is toch echt dat je moederbord die cpu NIET ondersteunt!

Zou je kunnen vertellen waar je dat vandaan haal?

Op de asrock site zelf staat bij dit moederbord:
ONDERSTEUNDE CPU'S
- LGA 775 for Intel® Core™ 2 Extreme / Core™ 2 Quad / Core™ 2 Duo / Pentium® Dual Core / Celeron®, supporting Penryn Quad Core Yorkfield and Dual Core Wolfdale processors
- Compatible with all FSB1600*/1333/1066/800 MHz CPUs
- Supports Hyper-Threading Technology
- Supports Untied Overclocking Technology
- Supports EM64T CPU

De Q8300 valt ook onder Core 2 Quad
Of zie ik iets over het hoofd

Zou je kunnen vertellen waar je dat vandaan haal?

Op de asrock site zelf staat bij dit moederbord:
ONDERSTEUNDE CPU'S
- LGA 775 for Intel® Core™ 2 Extreme / Core™ 2 Quad / Core™ 2 Duo / Pentium® Dual Core / Celeron®, supporting Penryn Quad Core Yorkfield and Dual Core Wolfdale processors
- Compatible with all FSB1600*/1333/1066/800 MHz CPUs
- Supports Hyper-Threading Technology
- Supports Untied Overclocking Technology
- Supports EM64T CPU

De Q8300 valt ook onder Core 2 Quad
Of zie ik iets over het hoofd

nee volgens mij zie je niets over het hoofd, de Q8300 is een core2quad met FSB 1333MHz

dan zijn we terug bij af en weten we de oplosing nog steeds niet:confused:

inderdaad...
toch denk ik dan zelf, dat er ergens iets niet goed zit qua bedrading oid, of dat 't moederbord ergens contact tegen maakt..
dit is denk ik ongeveer t enige wat ik zelf kan bedenken, want alle hardware lijkt te moeten werken samen..

alleen als de pc vastloopt nadat het werkgeheugen (3gb) in beeld komt,, waar zit de fout dan? heeft de pc een vaste scan? zodat de fout evt op te sporen is?
of gaat dat allemaal niet zo makkelijk :o
(ik ben compleet nieuw op het gebied van het zelfbouwen van computers):o

Ik had de link van frank nog niet aan geklikt. Daar staat niets over de q8300 maar ergens anders staat wel dat hij alle Yorkfield processors ondersteund(q8300 = ook Yorkfield)

Ik had de link van frank nog niet aan geklikt. Daar staat niets over de q8300 maar ergens anders staat wel dat hij alle Yorkfield processors ondersteund(q8300 = ook Yorkfield)

ik heb het nu net met 1gb geprobeerd.
nu start de pc op, zie je hetzelfde scherm en start hij opnieuw op, en dit herhaald zich dan non-stop. :confused:

Koppel alles los behalve noodzakelijke(dvd,harddisk, videokaart, 1gb ram, cpu)

Koppel alles los behalve noodzakelijke(dvd,harddisk, videokaart, 1gb ram, cpu)

nee dat is het ook niet, ik had er namelijk nog niets extra's op aangesloten :(
ik denk dat ik alle bedrading er weer uit haal en op nieuw er in zet.
misschien dat er dan verandering zichtbaar wordt!

Het verhaal van Dirkie00 is wel leuk, maar klopt niet...

Die lijst van ondersteunde processor staat er niet voor niets, hebben allemaal verschillende architectuur!!!!

Gaat niet alleen maar om de FSB etc.!

Het verhaal van Dirkie00 is wel leuk, maar klopt niet...

Die lijst van ondersteunde processor staat er niet voor niets, hebben allemaal verschillende architectuur!!!!

Gaat niet alleen maar om de FSB etc.!

ik denk dat ik gewoon nog 1x ga klooien met de bedrading en anders een ander moederbord/processor haal (eerst nog even langs bij alternate waar ik het vandaan heb)!
dan post ik later (hopelijk deze week nog) waar het precies aan gelegen heeft!

het lag inderdaad aan de processor, heb er nu een andere ingezet, die volgens asrock wel samen ging met het moederbord en hij doet het nu!

allemaal bedankt voor jullie reacties :)

groet,
Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan