Eigenschap combobox wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Berichten
304
Hallo,
ik heb een combobox in een UserForm staan waarbij uit een lijst een tijd geselecteerd kan worden. Helaas geeft hij wanneer ik een tijd selecteer niet de tijd aan, maar het deel van de dag dat op dat tijdstip voorbij is. Bij 12:00 uur geeft hij dus 0,5 aan. Waar kan ik dit veranderen? Welke eigenschap moet ik veranderen?
 
een illustratiebestand was handig geweest. Nu is het niet duidelikjk of je het over de combobox hebt of de weergave in het werkblad.

werkblad: de opmaak van de cel;
userform, combobox : in de gebeuerteniscode van de combobox
 
Laatst bewerkt:
Bij deze het bestand met het probleem er in.
Welke is dat precies? En waar moet ik dat naar wijzigen?
 

Bijlagen

  • Eigenschap combobox wijzigen.xlsm
    20,2 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Tot op heden nog steeds niet gelukt om er voor te zorgen dat wanneer ik een tijd aanklik die tijd er ook komt te staan en niet een getal tussen de 0 en de 1... Iemand die kan aangeven wat ik precies moet aanpassen om dit goed te krijgen?
 
snb bedankt voor de link, maar op de één of andere manier krijg ik het niet voor elkaar dat het werkt. Ik heb nu wel een andere code die werkt, alleen wordt 12:00 uur aangegeven als 0:00. Hoe kan ik dit oplossen? En is er niet een code waarbij ik meerdere comboboxen aan kan geven zodat hij deze meteen allemaal aanpast? Ik heb er namelijk nogal veel...
Code:
Private Sub ComboBox177_Change()
    ComboBox177.Value = Format(ComboBox177.Value, "h:mm")
End Sub
 
Eén h is 12-uurs notatie, en dan is 12:00 dus 0:00. Twee h-tjes is 24-uur notatie.
Code:
Private Sub ComboBox177_Change()
    ComboBox177.Value = Format(ComboBox177.Value, "hh:mm")
End Sub
Kun je simpeltjes nakijken als je in de help naar Notatie zoekt; dan zie je alle varianten.
 
Bedankt voor je reactie. Helaas krijg ik nog steeds hetzelfde probleem... Ik snap ook nog steeds niet hoe ik de combobox kan vullen zonder rowsource te gebruiken... Bij deze ook maar een voorbeeldbestand.
 

Bijlagen

  • Map2.xlsm
    22,1 KB · Weergaven: 47
Als de kolom waarin je de waarden zet de juiste opmaak niet heeft, dan werkt het natuurlijk ook niet. En je gebeurtenis helpt daar ook niet echt bij, want de lijst is dan al ingelezen. Je moet de lijst dus ofwel inlezen met de Initialize van het formulier, ofwel de kolom opmaken.
 
Oke dan wil ik dat proberen via de initialize. Moet dat dan op onderstaande manier ofzo? Ik heb de lijst die er in moet komen "Begintijden" genoemd.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
ComboBox177.List ("Begintijden")
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan