Eigenschap Object van klasse OLEObject kan niet worden opgehaald

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doohan

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Geachte helper,

Ik heb al 2 jaar een perfect werkend bestandje waarin de combobox automatisch gevuld wordt met de sheetnamen bij het openen.
Sinds kort heb ik de foutmelding (Eigenschap Object van klasse OLEObject kan niet worden opgehaald).
Ik zie niet waar de fout zit kan iemand mij helpen. Bij het openen van het bestand zou de box gevuld moeten worden of bij de selectie van blad2(Personeel Overzicht). Ik heb het bestandje (aanzienlijk verkleint) bijgevoegd. Bij openen word er om een wachtwoord gevraagd deze is "gaag49". LET OP bij het afsluiten van het bestand word er een back-up gemaakt naar c:\back-up\ mits aanwezig

Bij voorbaat dank,

Groet Martin

Bijlagen

Hij vertoond hier inderdaad hetzelfde gedrag wanneer ik het bestand direct vanuit je bericht open, maar zodra ik hem opsla en dan opnieuw open werkt het prima.

Ik zie bij mij geen foutmelding. Al duurt het wel heel lang voor het opent.
Mogelijk heb je last van de beruchte 9 december beveiligingsupdate. Deze legt de ActiveX plat
Daar komt in de komende nieuwsbrief een artikel over.
Dat is echter nogal lang wachten als je nu al problemen hebt.
Ik heb het betreffende stuk als docx toegevoegd.
Hopelijk kun je er iets mee.

Bekijk bijlage Office update.docx

mvg Leo

Bijlagen

maar wat is nu de oplossing want bij mij is het werkelijke bestand 4x zo en bij het nabootsen van jouw oplossing met het verstuurde bestand geeft nog steeds dezelfde foutmelding. ik was ff te snel ik ga nu ff de doc lezen

Laatst bewerkt:
Je zou de ActiveX controls kunnen vervangen door Form Controls maar dat moet je ook de code ervoor aanpassen. Het probleem met ActiveX is dan in ieder geval weg. Een voorbeeld is hier toegevoegd.
Bekijk bijlage snip-ziek 2014.xlsm

Laatst bewerkt:
Heren Bedankt,

Als fanatieke Apple gebruiker ben ik nogal negatief over MIKISOFT. EN dat verandert niet door zulke acties. Ik zou het zelf nooit in de beveiligingsupdate gezocht hebben. Het werkt nu ook bij mij. Zeer blij.

Iedereen een Prettig Uiteinde en een voorspoedig 2015

Doohan mooi dat het weer werk voor je.
Heb je daarvoor de ActiveX verwijderd zoals edmoor suggereert of iets met de update gedaan zoals aangeven in de bijlage?
Dit om te weten wat er nu gewerkt heeft.
De update is inderdaad en behoorlijke misser, al blijft Excel in mijn ogen wel een mooie spreadsheet. Mooie handtekening heb je in dit verband :)

Ook een goede jaarwisseling en alle goeds voor 2015!

ActiveX bestaat nog

Ik heb de tekst op de doc uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan