eigenschappen foto wijzigen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
ik ben bezig om de foto's van onze dochter allemaal chronologisch te sorteren en vervolgens te hernoemen.
Nu heb ik foto's van verschillende momenten en wat mij opvalt is dat bij de eerste serie de datum en tijd dat de foto gemaakt zijn, onder de noemer 'gemaakt op' vallen (kolom in verkenner) maar dat dit bij de andere serie valt onder 'gewijzigd op'. Ik vind het zelf vreemd maar voornamelijk ook vervelend ivm de sortering. Is er iets aan te doen om dit te wijzigen?

Daarnaast heb ik ook geconstateerd dat de datum die een foto meegekregen heeft niet klopt. dat kan liggen aan de instelling in de camera, maar is dat nog te wijzigen?
er staat bijv. 28-5 terwijl dit 26-5 moet zijn

nu ik nog een keer kijk blijkt ook bij foto's de datum helemaal niet meer te kloppen. het lijkt erop dat de datum die meegegeven is, de datum is dat de foto's overgezet zijn van de camera naar de pc.

wat is hier nog aan te doen?

nadat ik de post geplaatst had ging ik nog eens in de eigenschappen/samenvatting van het bestand kijken en daar bleek onder het kopje afbeelding gemaakt op de juiste datum te staan. na nog weer even verder te kijken heb ik gevonden dat er dus ook een kolom 'afbeelding gemaakt op' weergegeven kan worden. dus probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan