Ik heb een flink aantal csv's met dezelfde indeling die ik door een query wil halen en die data op een apart tabblad weergeven in een tabel. Het zijn nu nog maar een paar csv's, maar dat gaan er in de toekomst veel meer worden. In de eigenschappen van een query kan je aangeven wat de bron is en waarnaartoe de de query uiteindelijk zijn data gaat schrijven. Nu dupliceer ik steeds een bestaande query en pas de locatie en naam van de gegevensbron aan, naar welke tabel in de excel sheet de query de data moet schrijven en ook het aantal bovenstaande regels dat verwijderd moet worden. Met als resultaat dat ik oneindig veel querys ga krijgen die feitelijk allemaal hetzelfde doen, maar dan met verschillende bron, bestemming en regels die ik wil verwijderen.
Is het niet mogelijk om met 1 query te werken die bij aanroep een aantal parameters meekrijgt? Groot voordeel hiervan is, dat bij het wijzigen van een instelling in de query, ik dat niet steeds voor alle querys hoef aan te passen en ik dus maar met 1 query werk.
Dit zijn de parameters die ik mee zou willen geven naar de query in bijvoorbeeld een VBA script (zie ook toegevoegde png):
- Naam en locatie van het bronbestand
- Doel van waar de data uiteindelijk naar geschreven moet worden (tabelnaam)
- Aantal bovenste regels die ik wil verwijderen
Is het niet mogelijk om met 1 query te werken die bij aanroep een aantal parameters meekrijgt? Groot voordeel hiervan is, dat bij het wijzigen van een instelling in de query, ik dat niet steeds voor alle querys hoef aan te passen en ik dus maar met 1 query werk.
Dit zijn de parameters die ik mee zou willen geven naar de query in bijvoorbeeld een VBA script (zie ook toegevoegde png):
- Naam en locatie van het bronbestand
- Doel van waar de data uiteindelijk naar geschreven moet worden (tabelnaam)
- Aantal bovenste regels die ik wil verwijderen