Eigenschappen van muis in batch bestand mogelijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb een laptop waarop ik wisselend per keer met de muis of met de mousepad werk.(afhankelijk of ik ff ga internetten of met spreadsheets bezig ben)

Nu werk ik het prettigst met de opties voor de muis dat de snelheid in het midden staat.
En als ik op de mousepad als de optie op zijn snelst staat.

Om dit steeds maar via =>Start=>configuratiescherm=>muis=>opties voor de aanwijzer
te doen vind ik erg omslachtig en ik vroeg mij af of dat ook in een batch bestand te maken is?:o:o

Maak een batch bestandje met de volgende opdracht: control main.cpl,@0,2

Laatst bewerkt:
@edmoor: Het gaat om het instellen van de gevoeligheid niet om het oproepen van de muis configuratie-module.
@vrouw: Waar het je om lijkt te gaan de waarde in de registry-sleutel HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse
MouseSensitivity en/of
MouseSpeed
te veranderen.
Doe het zo: Stel de muis goed af via de standaard-manier zoals je tot nu toe gewend bent.
Open daarna regedit.exe, ga naar die sleutel en lees uit wat de 2 genoemde registerwaarden zijn. Schrijf die op.
Stel daarna de mousepad af via de standaard-manier zoals je tot nu toe gewend bent.
Open daarna regedit.exe, ga naar die sleutel en lees uit wat de 2 genoemde registerwaarden zijn. Schrijf die op.

Daarna kun je een batch-file schrijven die het volgende bevat. Maak 2 varianten, 1 voor muis-gebruik en 1 voor mousepad gebruik.
reg.exe add "HKCU\Control Panel\Mouse" /t REG_SZ /v MouseSensitivity /d genoteerde_waarde /f
reg.exe add "HKCU\Control Panel\Mouse" /t REG_SZ /v MouseSpeed /d genoteerde_waarde /f

Succes,

Tijs.

Ze vroeg: "Start=>configuratiescherm=>muis=>opties voor de aanwijzer"
En dat is precies wat mijn opdracht doet.
Die van jou is inderdaad direct wat het uiteindelijke doel is :)

@edmoor: Jouw uitleg kan ook, zie ik nu. Excuses! :)

Tijs.

Er leiden meer wegen naar Rome :thumb:

als ik het goed begrijp maak ik twee batch bestandjes aan met ieder deze twee regels en hun eigen waarde?

reg.exe add "HKCU\Control Panel\Mouse" /t REG_SZ /v MouseSensitivity /d genoteerde_waarde /f
reg.exe add "HKCU\Control Panel\Mouse" /t REG_SZ /v MouseSpeed /d genoteerde_waarde /f

:oEn deze twee regels is het enige wat er in zo`n batch bestandje komt te staan?:o

Wat betekend de d in dit stukje?/d genoteerde_waarde /

"genoteerde_waarde" moet je vervangen door een getal.
/d betekent dat de waarde die erna komt moet worden gebruikt als waarde voor de opgegeven sleutel, in dit geval zijn de sleutels dus MouseSensitivity en MouseSpeed.

Ga als volgt te werk:
Zet de snelheid van de muis in het midden en sla op.
Klik nu Start en tik in: regedit

De register editor word nu geopend.
Open HKEY_CURRENT_USER
Open daaronder Control Panel
Open daaronder Mouse
Kijk nu aan de rechterkant wat het getal is achter MouseSensitivity en achter MouseSpeed.
Noteer deze getallen en gebruik die voor "genoteerde_waarde" in het batch bestandje.

Wellicht dat je de eerder door mij geopperde mogelijkheid makkelijker vind.
Dat is een korte manier om bij het muis instellingen schermpje te komen dat je al kent.

Laatst bewerkt:
Doe het zo: Stel de muis goed af via de standaard-manier zoals je tot nu toe gewend bent.
Open daarna regedit.exe, ga naar de registry-sleutel HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse en lees uit wat de registerwaarde van MouseSensitivity en MouseSpeed zijn. Schrijf die op, want die heb je nodig bij de batch-file voor het afstellen t.b.v. gebruik van de muis.

Stel daarna de mousepad af via de standaard-manier zoals je tot nu toe gewend bent.
Open daarna regedit.exe, ga naar de registry-sleutel HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse en lees uit wat de registerwaarde van MouseSensitivity en MouseSpeed zijn. Schrijf die op, want die heb je nodig bij de batch-file voor het afstellen t.b.v. gebruik van de mousepad.

Daarna kun je een batch-file schrijven die het volgende bevat. Maak 2 varianten, 1 voor muis-gebruik en 1 voor mousepad gebruik.

Succes,

Tijs.

Toelichting: De genoteerde_waarde is hetgeen je opgeschreven hebt bij "Schrijf die op.", dus bij de Muis batch-file de waarden die je toen gevonden had en bij de Mousepad batch-file die je toen gevonden had (zie boven, waar ik de instructie van eerder even wat anders heb opgeschreven).

Tijs.

Ik heb nu gedaan wat boven staat in twee bestandjes.

Voor de muis:
reg.exe add "HKCU\Control Panel\Mouse" /t REG_SZ /v MouseSensitivity /d 10 /f
reg.exe add "HKCU\Control Panel\Mouse" /t REG_SZ /v MouseSpeed /d 5 /f

voor de muispad:
reg.exe add "HKCU\Control Panel\Mouse" /t REG_SZ /v MouseSensitivity /d 20 /f
reg.exe add "HKCU\Control Panel\Mouse" /t REG_SZ /v MouseSpeed /d 5 /f

na het draaien van een batchbetandje is inderdaad de registerwaardes veranderd maar gaat de muis/mouispad niet langzamer/sneller.
Dus de schuif in de opties van de muiseigenschappen blijft ook staan waar die staat!

Wat doe ik fout??

@vrouw: Ik heb het nagespeeld hier, en blijkbaar worden de nieuwe waarden niet (direct) overgenomen.
Daarmee zijn helaas de 2 batch-bestanden zinloos geworden. :(

Sorry, ik denk dat je de methode van Edmoor moet gebruiken om sneller bij de muis(snelheids-)instellingen te komen:
Maak een snelkoppeling naar: control.exe main.cpl,@0,2

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan