Eigenschappen zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsja...

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2003
Onder BEstand/Eigenschappen kun je auteur, trefwoorden, categorie etc. etc. invullen.

Waar kan ik dit echter terug vinden? Ik zoek een tooltje om eenvoudig mijn documenten te inventariseren, dus dan wil ik een overzicht vervaardigen van alle documenten met een bepaald trefwoord.

HOE?

Dit zijn documentproperties.
Je kunt ze gebruiken bij Invoegen Veld en dan categorie documentgegevens. De veldnamen geven je waarden terug en op een aantal veldnamen zijn nog extra opties mogelijk..
Wellicht kom je hier wat verder mee.
Kijk ook even in de help bij veldcodes.

Dank je!
Is echter bekend.
Nou wil ik echter een overzicht maken van alle documenten op een harddisk of directory, en dan (dus buiten Word om) die properties kunnen bekijken.

IS daar nog iets handigs voor in Windows dat jij weet?

Hai tsja, :D

Of daar iets makkelijk voor is en of het buiten Word om geregeld kan worden dat durf ik niet meteen te zeggen.

Je hebt wel in Word de mogelijkheid om deze properties van één document via menu afdrukken uit te draaien. (Als je bij adrukken uit het lijstje documenteigenschappen kiest)

Deze eigenschappen zijn echter wel programatisch te benaderen.

Als jij nu eens een lijstje geeft van de properties welke jij echt boeiend vindt...dan zal ik een macro voor jou schrijven welke deze uitleest. (uit de bestanden in één directory)

See Yah! :thumb:

op dat aanbod ga ik in! dan verbouw ik die macro vervolgens wel tot andere gewenste properties en bestanden in submappen!

Het gaat om: categorie, trefwoorden, titel en auteur.

zanx in advanz!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan