• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eigenschappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stone52

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
Hallo,

Ik zoek een manier om de Eigenschappen van een Excel-file "protected" / "unprotected" te maken zodat deze (niet) gewijzigd kunnen worden. Ik vermoed dat het via VBA mogelijk is. Wie weet raad ?

Hallo Humpe,

Op de genoemde site had ik al rondgekeken. Kon daar, vwb dit onderwerp, niets vinden. Mogelijk zie ik het onderwerp over het hoofd. Suggestie ?

Heb je hier wat aan? Een slimmerik is wel zo achter het password op deze manier.

Private Sub Workbook_Open()
Dim ws As Worksheet
For Each ws In ActiveWorkbook.Sheets
ActiveSheet.Protect Password:="marco"
Next ws
End Sub

Huijb,

Dit is niet wat ik bedoel. Het gaat mij er om alleen de eigenschappen niet muteerbaar te laten zijn.

Geplaatst door Stone52
Huijb,

Dit is niet wat ik bedoel. Het gaat mij er om alleen de eigenschappen niet muteerbaar te laten zijn.
Kan je iets duidelijker zijn. Bedoel je de eigenschappen van een cel?

Hoi Stone,

Of wat jij wilt mogelijk is weet ik niet. Wat wel mogelijk is, is het werk van degene ongedaan maken. Daarvoor moet je VBA gebruiken.

Ik wil trouwens niet uitsluiten dat het eenvoudiger kan.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Range("E1") <> "Zee" Then
Range(Range("Z2")).Font.Size = Range("Z1").Font.Size
Range(Range("Z2")).Font.Name = Range("Z1").Font.Name
Range(Range("Z2")).Font.FontStyle = Range("Z1").Font.FontStyle
Range(Range("Z2")).Font.Underline = Range("Z1").Font.Underline
Range(Range("Z2")).Font.Italic = Range("Z1").Font.Italic
If Range("Z1").Font.Bold = True Then Range(Range("Z2")).Font.Bold = True Else Range(Range("Z2")).Font.Bold = False

If Not Intersect(Target, Range("A5:K20")) Is Nothing Then
Range("Z2") = Target.Address
Range("Z1").Font.Size = Target.Font.Size
Range("Z1").Font.Name = Target.Font.Name
Range("Z1").Font.FontStyle = Target.Font.FontStyle
Range("Z1").Font.Underline = Target.Font.Underline
Range("Z1").Font.Italic = Target.Font.Italic
If Target.Font.Bold = True Then Range("Z1").Font.Bold = True Else Range("Z1").Font.Bold = False
Else
Range("Z2") = "$Z$1"
End If
End If
End Sub

Jeroen

Hallo Jeroen,

Dit is niet de bedoeling. Het gaat mij om de eigenschappen van de excel-file (niet om die van een ce/werkblad). In de eigenschappen staan o.a. "titel", "onderwerp", "auteur" en "opmerkingen". Hoe kan ik het wijzigen van deze items voorkomen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan