• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eigenwoningforfait bedrag en formule kloppen niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Senso,

De dollar tekens in formule zorgen ervoor dat het zoek gebied blijft staan. Als je die weghaald gaat het zoekgebied ook mee:

$A$3:$C$8 --> A3:C8

Is dit het antwoord wat je zoekt?

gr. steven

Zal ik even proberen.

Zoals de reactie hierboven: Je fixeert cellen en gebruikt harde waarden.

Code:
=IF(G1>A8;7020+(G1-A8)*VLOOKUP(G1;A3:C8;3;1);G1*VLOOKUP(G1-0,01;A3:C8;3;1))

Of 7020 variabel is weet ik niet maar zou het ook in een aparte cel zetten.

Dit er van gemaakt, lijkt mij goed.
Code:
=ALS(G1>A8;D7+(G1-B7)*VERT.ZOEKEN(G1;A3:C8;3;1);G1*VERT.ZOEKEN(G1-0,01;A3:C8;3;1))
Bedankt voor de hulp.

Zou je de formule voor het controlegetal (berekening) ook in voorwaardelijke opmaak kunnen onderbrengen, werkelijk goede volledige berekening die uitgaat van:
kolom A meer dan
kolom B niet meer dan
Welke type regel en graag een screenshot dan.

In G3 staat het controlegetal als formule =G1*C7
echter C7 (omdat het nu 200.000 is variabel) is natuurlijk niet altijd juist, immers er zijn 6 categorieën rij 3 tm 8. Met kolom A meer dan en kolom B niet meer dan. Nu zag ik vorige week iets voorbijkomen op Helpmij waarbij je een cel aan bepaalde voorwaarden kunt laten voldoen groter/kleiner dan. Op dat moment kun je hem dan ook koppelen aan de juiste cel/waarde in kolom C.
Als G1 meer dan A3 is en niet meer dan B3 dan is het G1*C3
Als G1 meer dan A4 is en niet meer dan B4 dan is het G1*C4
etc.
Dus dat is niet in voorwaardelijke opmaak onder te brengen?

Senso, plaats het bestand eens zoals het nu is.....

Het bestand is niet anders dan in post 1. Alleen staat in A2 meer dan en B2 niet meer dan. Respectievelijk van toepassing op kolom A en B rij 3 tm 8.

Ik denk dat voorwaardelijke opmaak dan niets met formules te maken heeft maar zuiver met de opmaak?
Ik dacht dat als je zes regels in voorwaardelijke opmaak kon maken met:

Als G1 meer dan A3 is en niet meer dan B3 dan is het G1*C3 etc. (3 tm 8)
dan kan ik het begrijpen. Maar goed dat zal wel niet mogelijk zijn.
In feite staat de vertaling/uitwerking (formule) natuurlijk in G2 (uitkomst), maar ik hoopte dat dit ook op een andere wijze (begrijpelijk) kon.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan