Eigenzinnige PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudolf100

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
Mijn Pc heeft af en toe een eigen leven.

Windows XP sluit zichzelf af en start daarna direct weer opnieuw. (spontane restart) Na een halve minuut weer hetzelfde enz enz.
De oplossing?? is om de PC met de knop uit te zetten, half uurtje wachten en weer aanzetten. 99 van de 100 keer is het dan goed.

Dit kan gebeuren nadat de PC een 10 minuten aanstaat. Echter lang niet altijd. Soms staat de PC een lange avond aan en zijn er geen problemen.

Ik kom er niet achter wat de oorzaak is. Niet een bepaald programma, geen virus op spyware. Mijn scanners en online scan vinden niets.

Wie heeft een verklaring voor het spontaan restarten van de PC???

Groet
Rudolf

Dat lijkt mij een hardware matig iets , kan van alles zijn eigenlijk .

Kabeltje wat niet helemaal lekker zit? Voeding? Ide kabels? Ram wat niet lekker zit ff loshalen en opnieuw plaatsen . Je grafische kaart misschien? drivers ff opnieuw installeren en vooral eerst de drivers van je mobo .

Klik met rechtermuisknop op "Deze computer" en klik op tabblad "Geavanceerd" vervolgens onder de kop "Opstart- en herstelinstellingen" klik je op de knop "Instellingen" onder "Systeemfouten" vink je "De computer automatisch opnieuw opstarten" uit.

Geplaatst door huijb
Klik met rechtermuisknop op "Deze computer" en klik op tabblad "Geavanceerd" vervolgens onder de kop "Opstart- en herstelinstellingen" klik je op de knop "Instellingen" onder "Systeemfouten" vink je "De computer automatisch opnieuw opstarten" uit.

Volgens mij krijg je dan weer het beruchte blauwe scherm in beeld.

Dan ben je in ieder geval een stap verder, want op dat moment komt ook de foutmelding in beeld en van daaruit is er misschien een oplossing voor het probleem te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan