Eindbedrag op rekening uit tabel met zelfde nr

Status
Niet open voor verdere reacties.

libert

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
ik heb een tabel Rech daar staan 2 kolommen telefoon en restaurant en 1 kolom met Rech-Nr nu wil ik dat op de rekening deze bedragen van deze 2 kolommen met hetzelfde Rech-Nr bij elkaar geteld worden weet iemand hoe dit mogelijk is?

Ik voeg een afbeelding van de tabel toe.
attachment.php

Bijlagen

• aa.jpg
    aa.jpg
    79,5 KB · Weergaven: 66
ik heb een tabel Rech daar staan 2 kolommen telefoon en restaurant en 1 kolom met Rech-Nr nu wil ik dat op de rekening deze bedragen van deze 2 kolommen met hetzelfde Rech-Nr bij elkaar geteld worden weet iemand hoe dit mogelijk is?

Ik voeg een afbeelding van de tabel toe.
attachment.php

Dat doe je met een group by query:
Code:
select Rech-Nr, sum(Telefoon) as SomVanTelefoon, sum(Restaurant) as SomVanRestaurant from Rech group by Rech-Nr
HTH:D

Dank je Guus voor je snelle antwoordt,
Misschien had ik de vraag anders moeten stellen, Ik bedoel deze bedragen uit deze tabel in deze rijen met hetzelfde rech-nr bij elkaar optellen enweergeven in een rapport en of dit mogelijk is.

Laatst bewerkt:
Dank jullie beide ik kom steeds een stapje verder :)
Ik heb nu een query gemaakt waar ik totaal van rech 1 en 2 krijg maar hoe plaats ik deze uitkomsten in een bestaande rapport.
attachment.php

in het bestaande rapport staat de data herkomst:
Code:
SELECT Firmen.Firma, Firmen.Strasse, Firmen.PLZ, Firmen.Ort, rech.restaurant, [rechseh Ab].Menge, [rechseh Ab].Preis, rech.telefoon, [rechseh Ab].Total, [rechseh Ab].pos, [rechseh Ab].zimin, [rechseh Ab].fr, [rechseh Ab].te, [rechseh Ab].res, [rechseh Ab].son, [rechseh Ab].dop, [rechseh Ab].sumein, [rechseh Ab].andat, [rechseh Ab].abdat, rechnungseh.[Rech-Nr], rechnungseh.Datum, rechnungseh.Mwst, rechnungseh.Summ, rechnungseh.zwisch, [rechseh Ab].anzi, [rechseh Ab].name FROM Firmen INNER JOIN (rechnungseh INNER JOIN [rechseh Ab] ON rechnungseh.[Rech-Nr]=[rechseh Ab].[Rech-Nr]) ON Firmen.Firma=rechnungseh.Firma WHERE (((rechnungseh.[Rech-Nr])=Formulare!rechnungseh![Rech-Nr]));
Ik voer dit in het textveld: =Abfrage1!Summevontelefoon krijg melding op rapport fout. heb geprobeerd =Abfrage1([Summevontelefoon]) ook geen uitkomst,
en ook nog =Abfrage1[Summevontelefoon] ook geen resultaat ( Abfrage1 staat voor query1)

Bijlagen

• 1.gif
    1.gif
    6,3 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Als je in je rapport wilt verwijzen naar een veld in een formulier, moet je er Forms voorzetten. Je krijgt dan bv.

=Forms!Abfrage1!Summevontelefoon

Je formulier moet dan wel geopend zijn.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    84,7 KB · Weergaven: 73
  • 2.gif
    2.gif
    8 KB · Weergaven: 43
  • 3.jpg
    3.jpg
    25,5 KB · Weergaven: 49