• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

einddatum bepalen in combinatie met geproduceerde aantallen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ad52
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad52

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2015
Hallo,

Met behulp van dit forum kom ik steeds verder in het opzetten van een Order planning.
Mijn dank ik dan ook erg groot van alle hulp die ik inmiddels heb mogen krijgen.

Maar...inmiddels heb ik een nieuwe vraag namelijk :
Hoe krijg ik het voor elkaar dat er in de formule van de einddatum ook rekening gehouden wordt met de gemaakte aantallen.
Als de aantallen achter blijven met de vraag zou ook de einddatum op moeten schuiven.

Met het bijgevoegde bestand zal mijn vraag wel duidelijker worden.

Alvast bedankt,

Ad

Bijlagen

Plaats geen bestanden met enige 'beveiliging'.
Verwijder samengevoegde cellen.

Niet dat het een oplossing voor de vraag is maar:
Altijd de eeuwige fout. Je moet niet denken vanuit de opmaak maar nadenken over de functionaliteit van het bestand.

De hele planning leg je vast in 1 tabel. Als er iets uitloopt op het geplande dan maak je een nieuwe regel aan. Als er iets voorloopt op het geplande dan pas je ook weer wat aan. Obv deze tabel kan je allerlei overzichten maken.

Laatst bewerkt:
we gaan eerst je uren in de dag vertalen naar een decimaal cijfer overeenkomstig de werkuren, zie tabel en grafiek in "uren Decimaal"
Dan is het enkel nog de groene waarden invullen in de tabel op tabblad "Berekening".
De oranje cellen zijn berekeningen.
Je kan anders met "doelzoeken" de J-kolom proberen op 0 krijgen op basis van de G-kolom om een beter idee te hebben van het aantal personen.

De tabel er onder kan straks beter op een ander tabblad, maar daar doe je je dagelijkse planning en ga je nog wat voorwaardelijke opmaak moeten toevoegen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste cow 18

Dank voor je reactie ,maar dit is te complex voor mij:confused: en denk ik niet helemaal hetgeen wat ik zou willen.

Wat ik voor ogen heb is dat in de J-kolom( datum en tijd wanneer de order gereed) de datum aangepast word indien in de M-kolom (aantal stuks gemaakt) de aantallen zijn ingevuld.
De uren welke nodig zijn om de resterende aantallen te maken verschijnen in de R-kolom.
De J-kolom rekent nu alleen met het aantal ingezette personen( F) wat dagelijks kan wijzigen.
Als ik nu in F meer personen noteer dan word de datum in J korter, maar hierbij word nu geen rekening gehouden met de aantallen in M (die ook dagelijks kunnen wisselen)
J zou dus informatie moeten krijgen vanuit F (hoeveel mensen) en uit R (uren nodig om order af te maken)

Ik weet niet of dit kan:eek:

Groet Ad

moeilijk om in iemand's hoofd te kijken, dus een iets andere layout.
Van belang is dat tussen ieder order een lege regel staat.
Rechts van de rode lijn zijn er berekeningen, dus daar blijf je van af.
Links mag je van alles invullen.
Na een lege regel start je dus een nieuwe opdracht en je vult zoveel mogelijk in, desnoods kan je ook meerdere lijnen voor eenzelfde dag maken, bv 's morgens en 's middags, of nog meer uitgesplitst.
Voorlopig vul je nog niets in in kolom J, je werkelijke productie iedere dag.
Bedoeling is om de resturen op 0:00 te krijgen voor je einddatum+uur. Ligt wel moeilijk om hier wat VW-regels op toe te passen.
Kolom F is de datim en kolommen G en H zijn start- en einduren (met data-validatie).

Eens je kolom J begint in te vullen, wordt er gekeken naar de totale productie tot dan gedeeld door de productiviteit in vergelijking met de berekende resturen en de grootste wint.

Ik denkt dat het niet moeilijker moet zijn dan dit, misschien nog wat finetuning, wel moeilijk om het in een tabel te verwerken.

Bijlagen

einddatum bepalen

Sorry voor mijn late reactie .
Ik heb nog eens naar de geboden oplossing gekeken maar dat in denk ik niet helemaal wat ik voor ogen heb.
In het bestand heb ik weer het e.e.a. aangepast en ben denk ik zelf dicht bij de oplossing alleen het laatste zetje ,lukt niet.

Wat ik zou willen is dat als O7 leeg is de formule in L7 rekent met de formule in I7.
Heeft O7 wel een waarde dan moet de formule in L7 rekenen met de formule in K7 ( in rij 8 heb ik de formule in L8 handmatig aangepast door I te vervangen voor K)

Alvast bedankt,

Ad

Bijlagen

Oef, gelukkig zijn er nog mensen die moeilijker denken dan mezelf.

ja ik weet het,maak het vaak moeilijk voor mezelf:confused:

Als je de 2 formules nu combineert dan heb je het gewenste resultaat.
Je kijkt in de formule alleen naar kolom T en die is leeg als kolom O leeg is dus daar gaat het fout.
ik heb deze formule in J8 gezet maar die klopt denk ik niet
Code:
=ALS(T8="";(D8/F8/24-0,01/24/60/60);(ALS.FOUT(T8/F8/24-0,01/24/60/60;"")))

Hallo Marco,

bedankt voor je antwoord en meedenken.
Dit zou het kunnen zijn ,alleen moet ik nu in kolom "O" op voorhand een waarde invullen.
Doe ik dit niet dan krijg ik geen waarde te zien in Kolom L
Een "0" invullen is al voldoende.

Is dit ook op te lossen of is hier niets aan te doen?

Gr Ad

Als je toch een 0 moet invullen in kolom O dan zou ik gaan voor de formule die je in L8 hebt staan deze voldoet dan lijkt me.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan