Einde 60 km

Status
Niet open voor verdere reacties.

SillyMelody

Banned
Lid geworden
23 apr 2007
Wat kunnen verkeersborden toch soms erg onduidelijk zijn !

Hier een foto die ik verleden week maakte tijdens een korte vakantie in de achterhoek.
Op de fiets kwam ik dit bord tegen op een fietspad in het bos.
Geen idee welke weggebruiker hiermee bedoeld wordt die vanaf dat bord harder zou mogen dan 60 km.

P1000415_thumb.JPG

Klik hier voor een vergroting

Nou zie ik op jou foto niet expliciet een bord dat dat een fietspad/brommerpad zou zijn (afgezien van de richtingaanwijzer) alhoewel het er wel alle schijn van heeft. dus met een motor zou je er op grond van de foto mogen komen.

Maar het blijft een goede foto :)

Wat kunnen verkeersborden toch soms erg onduidelijk zijn !

Hier een foto die ik verleden week maakte tijdens een korte vakantie in de achterhoek.
Op de fiets kwam ik dit bord tegen op een fietspad in het bos.
Geen idee welke weggebruiker hiermee bedoeld wordt die vanaf dat bord harder zou mogen dan 60 km.

P1000415_thumb.JPG

Klik hier voor een vergroting

Hoi,

Hiermee worden weggebruikers bedoelt, die in elk geval harder mogen dan 60 Km per uur ....
Het is geen 'einde maximumsnelheid'- bord, maar een bord dat het einde van een verkeerszone aangeeft waarbinnen niet harder mag worden gereden dan de aangegeven snelheid.
Het verschil is, dat normaliter in dit gebied wél harder mag worden gereden.
Voorbeeld: binnen de bebouwde kom mag in de regel met een maximum snelheid worden gereden van 50 Km, Dit wordt met het bekende ronde bord aangegeven. Ook het 'einde maximum snelheid' wordt met een rond bord aangegeven.
Binnen de bebouwde kom kan ook een verkeerszone aangewezen worden waarin slechts 30 Km mag worden gereden. maar dit is dan dus een uizonderingssituatie.
Het einde van de verkeerszone wordt aangegeven met een bord, zoals je op de foto laat zien.
Er is hier aprake van een fietspad, dat in bijzondere situaties tevens als 'normale' weg mag worden gebruikt. Bovendien ligt dit niet binnen de bebouwde kom.
Op de door jou getoonde foto mag in bijzondere situaties normaal gesproken 80 Km. p. uur worden gereden, vóór het bord ..... maar kennelijk is er een verkeerszone ingesteld voor deze bijzondere situaties.
.... begrijpelijk.

De omgeving is me bekend ... je treft er meer 'overgangssituaties' aan tussen Dld en Nl waardoor duidelijk wordt dat er op het gebied van verkeersregels nog lang geen sprake is van een 'verenigd Europa' ... :confused: :rolleyes: :D

Hoi,

Hiermee worden weggebruikers bedoelt, die in elk geval harder mogen dan 60 Km per uur ....
Het is geen 'einde maximumsnelheid'- bord, maar een bord dat het einde van een verkeerszone aangeeft waarbinnen niet harder mag worden gereden dan de aangegeven snelheid.
Het verschil is, dat normaliter in dit gebied wél harder mag worden gereden.
Voorbeeld: binnen de bebouwde kom mag in de regel met een maximum snelheid worden gereden van 50 Km, Dit wordt met het bekende ronde bord aangegeven. Ook het 'einde maximum snelheid' wordt met een rond bord aangegeven.
Binnen de bebouwde kom kan ook een verkeerszone aangewezen worden waarin slechts 30 Km mag worden gereden. maar dit is dan dus een uizonderingssituatie.
Het einde van de verkeerszone wordt aangegeven met een bord, zoals je op de foto laat zien.
Er is hier aprake van een fietspad, dat in bijzondere situaties tevens als 'normale' weg mag worden gebruikt. Bovendien ligt dit niet binnen de bebouwde kom.
Op de door jou getoonde foto mag in bijzondere situaties normaal gesproken 80 Km. p. uur worden gereden, vóór het bord ..... maar kennelijk is er een verkeerszone ingesteld voor deze bijzondere situaties.
.... begrijpelijk.

De omgeving is me bekend ... je treft er meer 'overgangssituaties' aan tussen Dld en Nl waardoor duidelijk wordt dat er op het gebied van verkeersregels nog lang geen sprake is van een 'verenigd Europa' ... :confused: :rolleyes: :D

Jeetje, werk jij bij de politie ?

Ik vond het gewoon gek, dat als ik op een fietspad rijdt in notabene een bos en ik kom een bord einde 60km tegen. Had je na dat bord dus 80 mogen rijden :confused:
Knap als je dan dat bochtje vlak voor dat bord had kunnen maken met 60 km per uur.
Knap gevaarlijke situatie dan om met je motor tussen die paaltjes door te mikken en deze bocht met 60 te nemen en geen tijd meer te hebben goed te kijken dat je vanaf daar ineens 80 mag en dus maar door raast met 60 als je inmiddels geen buikschuiver hebt gemaakt met je Goldwing die precies tussen de paaltjes door ging
Het was ook geen fietspad waar je zo gauw snelverkeer tegen zo kunnen komen, je kent het wel, zo'n slingerend bospad.
Naar mijn inschatting zou op enkele plaatsen op dat fietspad een snelheid van 30km/uur al te veel geweest zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan