• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eindtijd berekening werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

webfreak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

In excel wil ik een vulformulier maken voor mijn winkel. Dit formulier is bedoeld om het uitrekenen van de eindtijd van het vullen wat makkelijker te maken.
l
In een uur moet de vuller 50 colli (dozen met producten) vullen. Het uitrekenen met excel is alleen wat anders. De tijd die ik uitreken word niet juist bij de begintijd op geteld. Het is een beetje lastig te omschrijven maar hieronder een voorbeeld:

www.kiesvakantie.nl/1/excelprobleem.xls

Weet jij misschien wat er fout is en wat er aan gedaan moet worden zodat hij wel goed werkt ?

Graag hoor ik dan van jou,

Groeten Henk-Jan Bouwsema

Foutje van mij. Het is 60 minuten in een uur. 87 colli's zijn er te vullen dus 87/1.2 is 72.5 minuten. 72.5 - 60 = 12.5. Het moet dus 18:12 of 18:13 worden. Maakt niet echt uit op de minuut.

Waarom deel je door 1.2? Je moet toch vermenigvuldigen met 1.2?

Daar heb je inderdaad gelijk in. Weer een fout :o . Alleen nu is het probleem nog steeds dat ik de tijden niet bijelkaar op kan tellen. Heb je daar misschien een oplossing voor ?

Gebruik een regel van 3:

50 collis = 60 minuten
50/50 collis = 60/50 minuten
50/50*87 collis = 60/50*87 minuten
Dus: 87 collis = 87*1.2 minuten

In Excel:

D3

=C3+B3/50*60/(24*60)

Ik heb de /50*60 er voor de duidelijkheid bijgelaten... ;-)

Wigi

Laatst bewerkt:
Top bedankt voor je snelle antwoord het werkt inderdaad !

Bedankt !!!!

Groeten en goed weekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan