• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

einduitslag bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hermanw

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2016
ik heb een wedstrijdschema waar een draaitabel is gemaakt voor de einduitslag
deze ziet eruit als
naam A B C C Totaal Plaats
piet 5 6 7 5 23
jan 5 7 6 5 23
merel 2 3 5 4 14

ik wil in de kolom plaats automatisch de eindplaats neerzetten dus eerste plaats, 2e plaats, derde plaats
alleen nu hebben piet en jan dezelfde eindscore, dan moet gekeken worden naar kolom B wie daar de hoogste score heeft wordt 1 en de volgende wordt 2
kan dit en hoe

uiteraard kunnen er ook 5 man zijn met dezelfde eindscore dan moet dit van alle 5 bekeken worden en als dan ook nog in B dezelfde waades staan vergelijken met wie dan de hoogste score heeft in kolom C

ben een beginner met dit soort sorteringen.

Welkom op het forum hermanw, plaats een excel bestand dan krijg je meer respons, wil je het met formules of met VBA

einduitslag

super, dit is wel wat ik zoek, maar mag ik nog wat vragen, ik denk als ik alles goed begrijp dat de formules en functies uitgaan van het telling blad en niet van de draaitabel, klopt dat
het originele sheet heeft 300 kinderen, verschillende leeftijden , en dan ook nog eens onderverdeeld zijn in groepen, daarom hebben we draaitabellen.
kun je de formules en functies ook op de draaitabellen uitvoeren ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
einduitslag

geen probleem, ik ben al erg geholpen door je eerdere oplossingen

Zou dit voor jou een oplossing zijn, 6 eerste klassen gedaan ( zie tabblad validatie).
oei kan niet verzenden bestand te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan