Eindwerk 6e jaar ICT

• Onderwerp starter Onderwerp starter zio
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zio

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2010
sinds vorig jaar leren we programmeren , om dit te leren maken we gebruik van Visual Basic . Dit jaar moeten we eindwerk maken , voor dit eindwerk had ik een concept in mijn gedachten maar weet niet goed hoe eraan te beginnen .

Ik had gedacht aan het programmeren van een arcade game . Hiervoor zou je een account moeten aanmaken om daarna in te loggen . Zo worden je behaalde scores opgeslaan . Ik dacht hiervoor aan programmeren in Java maar weet echter niet of dit alles mogelijk is . Ik hoop dat ik met julie hulp van start geraak en een goed eindwerk teweeg kan bregen .

Alvast bedankt .

Misschien zul je het toch iets uitgebreider moeten toelichten.
Je wilt een arcade game maken met inlog mogelijkheid en scores.

Komt een beetje over als ik wil een auto met slot in de kleur blauw.

Ga eerst eens een dagje brainstormen.

Op mijn werk zijn wij 4 weken geleden begonnen met de start van een applicatie. Samen zijn wij eerst een week aan het brainstormen geweest wat er allemaal in de applicatie moet komen. Eerst 1 hele dag met zijn allen (4 man) ons opgesloten in een ruimte en met zijn alle gaan brainstormen. Vervogens is het uitgewerkt. De rest van de week gewoon weer aan het werk met een kladblok naast ons. Kwam er iets in ons op dan schreven we dat gelijk op.
Vrijdag ochtend alle nieuwe punten bij de bestaande punten op papier gezet en zijn we weer gaan zitten en hebben we alles nogmaals doorgenomen. Toen kwamen er nog weer andere dingen bij en hebben we weer dingen door gestreept omdat er betere oplossingen voor kwamen.

Hier is een plan van aanpak van gemaakt en zijn wij de week erop begonnen.
Tussendoor komen er altijd weer dingen bij of gaan er dingen weg.
Nu net voor onze testfase weer bij elkaar gekomen en alles besproken. Toch gaan we weer veranderingen door voeren.

Eerst dus lekker veel uitwerken en dan praten we verder :P:D

sinds vorig jaar leren we programmeren , om dit te leren maken we gebruik van Visual Basic . Dit jaar moeten we eindwerk maken , voor dit eindwerk had ik een concept in mijn gedachten maar weet niet goed hoe eraan te beginnen .

Ik had gedacht aan het programmeren van een arcade game . Hiervoor zou je een account moeten aanmaken om daarna in te loggen . Zo worden je behaalde scores opgeslaan . Ik dacht hiervoor aan programmeren in Java maar weet echter niet of dit alles mogelijk is . Ik hoop dat ik met julie hulp van start geraak en een goed eindwerk teweeg kan bregen .

Alvast bedankt .
Wat Woutertjuh88 meldt is zeker waar, bovendien vrees ik dat als je niet weet of dit mogelijk is met JAVA dat je kennis van JAVA te beperkt is om het tot en goed einde te brengen aangezien je ook nog talloze andere opdrachten zult hebben dit jaar. Voor een eindwerk zou ik zeggen, kies iets waarvan je de basis kent en leer dan de rest al doende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan