Eio Service

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zeddy2009

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo iedereen,

Als ik mijn computer opstart krijg ik de volgende melding: Kan geen bestand maken dat al bestaat. En daarna krijg ik een melding dat Kernel Mode Driver Service niet gestart kan worden.

Als ik in mijn eventviewer kijk zie ik dat er de volgende melding staat.

De EIO-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Kan geen bestand maken dat al bestaat.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast bedankt

Ik heb dit voor je op 't net gevonden met dank aan TweakTown

Turning on the parallel port in the BIOS may not always work.
One workaround is to disable the EIO service which must be done manually:
In
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\EIO
and
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet00*\Services\E IO

change
"Start"=dword:00000002
to
"Start"=dword:00000004

=> 4 is disabled.

Windows will then not start the EIO service and booting will speed up.
Should a subsequent "WIA" error occur, then set the WIA service to manual (don't disable).

Hope this will help some others, it cost me quite some time to figure out.

Patrick

Dank voor de reactie. :)

Ik heb het geprobeerd, helaas kon ik ControlSet00* nergens vinden, ondanks dat geeft mijn eventviewer geen foutmeldingen meer en krijg ik die melding ook niet meer.

Helaas krijg ik nu een ander bericht: kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden. De Kernel Mode Driver service error krijg ik ook nog steeds.

Laatst bewerkt:
Heb je een Asus-bord? Heb je in 't verleden AsusSmartDoctor geïnstalleerd? Zo ja dan komt dààr zeer waarschijnlijk de fout vandaan,ik hoor 't dan wel weer.

Laatst bewerkt:
Heb je een Asus-bord? Heb je in 't verleden AsusSmartDoctor geïnstalleerd? Zo ja dan komt dààr zeer waarschijnlijk de fout vandaan,ik hoor 't dan wel weer.

Ja, ik heb een Asus Nvidia 8800 GTS 512MB, en ik heb Smartdoctor geinstalleerd. :)

Kijk eerst ff hier is wel allemaal in ''t Engels maar allemaal dezelfde problemen,mocht je er niet uitkomen dan hoor ik 't wel.

Danke voor de link.

Ik heb naar je link gekeken en voor zover het er nu uitziet is het probleem opgelost. Ik heb zowel SmartDoctor als GamerOSD verwijderd en de computer opnieuw opgestart en weer SmartDoctor en Gamer OSD opnieuw geinstalleerd.

Alleen toen ik GamerOSD installeerde, werden er ook drivers geinstalleerd zoals asus virtual video capture (geen flauw idee wat dat mag zijn), en enhanced video drivers (die ervoor zorgde dat ik een BSOD scherm kreeg als ik een spel start).

Dus heb ik de hele zooi wéér verwijdert en dit keer alleen maar Smartdoctor geinstalleerd. En tot nu toe heb ik nog geen problemen, hopelijk blijft dat ook zo.

Begin onderhand een beetje moe te worden van die Asus rotzooi. :(

Ben blij voor je dat 't zover opgelost is en ja wat die fabrikanten soms leveren aan bijkomende software en drivers werkt i.d.d. niet altijd perfect,concurrentie hè,moet allemaal snel gaan en iedereen wil 't beste hebben dus wordt 't testen soms aan de gebruikers overgelaten met de gevolgen die jij en anderen met jou nu hebben ondervonden.

Succes verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan