Eisen vista home premium in vergelijking met home basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo,

Op mijn laptop stond origineel vista home basic. Maar door een paar domme fouten van mij was ik mijn vista installatie kwijt, en mijn recovery partitie ook.:o Daarom xp pro geinstalleerd. Maar daar voelde ik me niet echt meer int huis:confused:. En omdat ik een vista ultimate dvd heb kunnen bemachtigen dat maar geinstalleerd:). Maar nu blijkt dus dat mijn laptop , met een intel celeron m processor 520 1,6ghz,533mhz (dus geen dual/quad core) en 2gb ram, het niet helemaal trekt:( (veel happeringen en opstarten duurt 5 min). Daarom wil ik graag een ´´lichtere´´ versie van vista installeren.
Maar ik zit nu te twijfelen tussen home basic of home premium. Ik kon me met basic altijd goed redden, maar de interface van premium is natuurlijk wel wat mooier. Daarom ben ik maar gaan kijken wat de systeemeisen van premium zijn, maar hier lijkt het allemaal een stuk zwaarder dan basic.

Maar zit er nu echt zoveel verschil in de eisen van premium? want de aero interface lijkt mij nou niet zo heel zwaar:thumb:

Is er hier iemand die mij kan zeggen of premium nou echt zoveel meer vraagt dan basic?

Het is maar de vraag of de aero interface überhaupt wel weergegeven kan worden aangezien je videokaart/chip hardwarematig DirectX 9 moet ondersteunen daarvoor.
Home Basic is bij systemen geleverd die naar mijn idee niet geschikt zijn voor de 'echte' Vista, maar Microsoft wilde uiteraard Vista aan de man brengen.
Als je weet welke videokaart/chip je hebt kunnen we kijken of het mogelijk is.

Typ onder start -> uitvoeren "dxdiag" in (zonder quotes) in Vista kan het in het zoekvakje.
Ga naar het tabblad beeldscherm -> daar kun je de naam vinden van de videokaart/chip

Het is maar de vraag of de aero interface überhaupt wel weergegeven kan worden aangezien je videokaart/chip hardwarematig DirectX 9 moet ondersteunen daarvoor.
Home Basic is bij systemen geleverd die naar mijn idee niet geschikt zijn voor de 'echte' Vista, maar Microsoft wilde uiteraard Vista aan de man brengen.
Als je weet welke videokaart/chip je hebt kunnen we kijken of het mogelijk is.

Typ onder start -> uitvoeren "dxdiag" in (zonder quotes) in Vista kan het in het zoekvakje.
Ga naar het tabblad beeldscherm -> daar kun je de naam vinden van de videokaart/chip

gedaan, zie bijlage
videokaart is mobile intel 945 express chipset family.

Ik denk dat mijn laptop wel vista geschikt is, want ik draai vista ultimate ook met aero. Alleen is mij processor eigenlijk te zwak voor ultimate, en ik basic ging dit wel gewoon goed.:thumb:

Bijlagen

• dxdiag.jpg
    dxdiag.jpg
    57,2 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Als aero werkt in Ultimate zal die uiteraard ook werken in Home Premium. In hoeverre Home Premium zwaarder is voor de CPU dan Basic dat weet ik niet.

Als aero werkt in Ultimate zal die uiteraard ook werken in Home Premium. In hoeverre Home Premium zwaarder is voor de CPU dan Basic dat weet ik niet.

Daar gaat het mij dus om:s
Maar ik ga premium gewoon proberen, en sowieso optimaliseren(had ik met basic ook gedaan) en hopen dat m'n laptop het goed aankan

Succes :thumb:

Dankje, ik heb het vanmiddag gelijk geinstalleerd, en het lijkt in ieder geval een stuk lichter te werken dan ultimate(ik had ook niet anders verwacht):thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan