eitje...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kristinho1978

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2015
...voor sommigen van jullie :)

Ik heb een template-bestandje genaamd eitje.xlsx en ik heb een lijst met 100 bestandsnamen.

Nu zou ik graag met een macro 100 bestanden aanmaken - allemaal identiek (het template van eitje.xlsx) maar dan met de 100 verschillende bestandsnamen.

Hoe doen ik dat? :)

VBA:

Les 1: hoe maak ik een werkboek in Excel
Les 3: hoe maak ik lussen in VBA

Les 0: waarom überhaupt 100 lege bestanden ?

Laatst bewerkt:
Dat is geen antwoord op de vraag :) Maar ik zall het uitleggen.

Ik heb een macro gemaakt in file 'a' welke data inplakt in een (bestaand) template 'b' waar al een rapportage in gemaakt is.
Deze macro doet dat voor een groot aantal verschillende selecties en de bedoeling is dat ie die allemaal in verschillende bestanden opslaat, dus b1, b2, ... b100.
De naam van deze 100 bestanden is al gedefinieerd in de macro van file 'a', maar het template kan op zich veranderen, dus ik kan de b1...b100 niet definitief maken. Met andere woorden: ik wil dat de macro steeds als ik 'm draai 100x de meest recente versie van de template produceert, maar dat de benaming van de 100 templates wel blijft zoals gedefinieerd in mijn macro :)

Beetje duidelijk zo?

Maar dit was achtergrondinfor, volgens mij moet het antwoord op de vraag voor de doorgewinterde VBA'ers onder jullie niet extreem moeilijk zijn :)

die 'doorgewinterde VBA-er's' zijn doorgaans niet opgeleid als tiepgeit, en hebben dus graag voorbeeldbestandjes om mee te werken :).

Uiteraard wil ik met alle plezier een voorbeeldbestandje toevoegen, maar in dit geval is dat - lijkt mij - totaal irrelevant.
Je mag gewoon uitgaan van een leeg bestand met een macro dat een aantal dezelfde bestanden aanmaakt, genaamd "a", "b", "c"...
En bij ''c'' mag je stoppen - de rest lukt me dan zelf wel denk ik :)

Laatst bewerkt:
In zo' geval zou ik het sjabloon openen, waarin koppelingen met een bestand met gegevens.
Na verversing van het sjabloon met de gegevens uit het gegevensbestand sla je het bestand op met savecopyas
Vervang daarna de gegevens van het gekoppelde gegevensbestand, ververst de koppeling in het sjabloon en slaat het op met savecopyas

hmmmm, klink mij redelijk omslachtig...
mag ik eigenwijs zijn en vragen hoe het met een macro kan (zoals beschreven)?

Misschien heb ik je uitleg niet begrepen dan. Maar het zou niet erg praktisch zijn als ik iedere keer 100 bestanden van een naam moet gaan voorzien. Dat wil ik graag 1x in de macro zetten en klaar is Kris. Daar komt bij dat ik al mijn andere procedures al op zo'n macro heb ingesteld; ik zit er eigenlijk niet echt op te wachten om alles weer om te gooien.

Het verbaast me eigenlijk dat de macro die ik in gedachten heb zo lastig is?

Jij denkt dat een macro lastig is.:shocked:
De naam van deze 100 bestanden is al gedefinieerd in de macro van file 'a', maar het template kan op zich veranderen, dus ik kan de b1...b100 niet definitief maken. Met andere woorden: ik wil dat de macro steeds als ik 'm draai 100x de meest recente versie van de template produceert, maar dat de benaming van de 100 templates wel blijft zoals gedefinieerd in mijn macro

Probeer dan maar eens te begrijpen wat hierboven staat. Zal wel aan mij liggen maar na 6X lezen heb ik nog geen jota begrepen van wat hierboven staat en aangezien de vraag al meer dan 200 keer bekeken is en er nog geen reactie gekomen is ben ik waarschijnlijk niet de enige.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan