eject functie van cd writer

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Mijn cd writer gaat niet meer open? Ik heb alles gecontroleerd aansluitingen kabeltjes brandsoftware maar de cd r wil niet openen ook niet vanuit een menu met eject? Hoe kan ik dit oplossen? In apparaatbeheer staat dat de cd-r correct werkt!

Aan de voorkant van de lade zit als het goed is een klein gaatje.
Daar kun je een opengebogen paperclip in steken.
Dan zou je lade open moeten gaan.

Vanuit welk menu wil het niet lukken? Soms wil de mijne ook helemaal niets meer, maar de eject vanuit Nero werkt dan wel altijd. Misschien bij jou ook?

Het gaatje heb ik niet gevonden en de eject van nero werkt ook niet! Wil dat zeggen dat het apparaat kapot is? Hij is werkelijk nauwelijks gebruikt.

Het lijkt mij toch dat er ergens een mogelijkheid moet zitten om de lade handmatig te openen. Wat is het merk/type van je cd-writer?

Overigens dit komt wel vaker voor, ik heb het idee dat b.v. Nero het openen van de lade tegenhoudt omdat die 'denkt' dat hij nog aan het branden is. Nero schakelt het openen van de lade uit tijdens het branden.
Soms wil het opstarten in veilige modus of DOS weleens helpen om dit te doorbreken (lade te openen)

Laatst bewerkt:
Het id een pcrw 1208 van Philips 8x/12/32x/en het branden met nero is nog niet eerder gebeurd. ik heb de brander in deze pc 2 geplaatst nadat ik het ram geheugen heb uitgebreid en de juiste software versie heb gevonden. Werkte eerst met creative 4 op win 98 se. dat wilde niet op win xp dus nu nero geinstalleerd. Hij heeft zich dus in deze pc wel geopend nadat hij geplaatst is en alles is gecontroleerd en goed bevonden .

ik ga het overigens in dos en/of veilige modus proberen.
Hoe doe ik dat trouwens in dos?

Meestal als je de pc NET aangezet hebt, dan kun je de lade ook openen als hij eerder vastzat.

In dos opstarten kan met een opstartdiskette en dan in het Bios zorgen dat hij als eerste van A leest (bootvolgorde)

Het wilamaal niet lukken eruithalen en testen maar hoe? misschien een oplossing wie weet raad?

wat een leuk progje!! Maar jammergenoeg werkt hij alleen op mijn pc waar de cd drive al van werkte. Op de defecte cd writer geeft hij het volgende foutbericht: onbekende fout in het opgegevn apparaatstuurprogramma! Brengt ons dat wat dichter bij de oplossing?

Stuurprogramma van die cdspeler uit apparaatbeheer verwijderen, opnieuw opstarten en weer zelf laten herkennen? Soms zit de oplossing in een klein dingetje.

Heb stuurpragramma verwijderd en opnieuw laten herlkennen. alles zit er dan weer goed in . apparaat werkt correct . maar geen eject!!! Heb nog een keer het coke progje gebruikt maar de cd rom drive gaat daarop open en niet de writer??? Wat kan ik nog meer doen?

heb nu alles opnieuw geinstalleerd inclusief het nero programma. Hij zegt zonder cd erin dat hij een cd heeft gebrand en het proces heb ik kunnen volgen. 1 mp3 bestandje naar brandprogramma gesleept. Maar alles blijft zonder resultaat . hij wil nog steeds niet open.
Het nieuws is echter dat ik nu de juiste drive niet kan aanwijzen omdat die er niet bij staat. Hij geeft aan dat hij met de image drive bezig is? Selecteren lukt dus niet.

Nog steeds geen oplossing gevonden! Ga hem er nu maar uithalen en opnieuw inzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan