• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ek 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

cedjans

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2006
hallo,

ik heb nu een ek schema gemaakt, maar ik heb 1 klein probleempje.
ik weet niet hoe ik de twee laagste nummers automatisch moet laten markeren. dus dacht ik dat iemand mij hier kan helpen.

bv frankrijk vs italie 1 - 2

dus krijgt italie de drie punten en staan ze nummer 1, frankrijk staat dan nummer 2 en de andere landen er onder. dus wil ik nu dat het land dat eerst en tweede staat automatisch word gemarkeerd.

dank u

Hello

Zou het niet handiger zijn om met behulp van formules de ploegen automatisch te rangschikken? Zodat ze wijzigen als er uitslagen ingevuld worden.

Bovendien kan je dan standaard de cel waar de eerste ploeg staat in een kleurtje zetten, en de cel waar de tweede ploeg staat in een (ander) kleurtje zetten. Ook al zijn dat dan soms wisselende landen die daar staan.

Bv. in de kwalificatiegroep staat België na gisteren bovenaan, maar heel lang zullen ze het daar niet uithouden... 0-0 tegen Kazachstan :o Ik ben beschaamd... :evil: :cool:

Voor informatie over automatisch sorteren, vraag maar.

Je kan ook met voorwaardelijke opmaak werken als je wilt.

Wigi

hallo,

ik heb nu een ek schema gemaakt, maar ik heb 1 klein probleempje.
ik weet niet hoe ik de twee laagste nummers automatisch moet laten markeren. dus dacht ik dat iemand mij hier kan helpen.

bv frankrijk vs italie 1 - 2

dus krijgt italie de drie punten en staan ze nummer 1, frankrijk staat dan nummer 2 en de andere landen er onder. dus wil ik nu dat het land dat eerst en tweede staat automatisch word gemarkeerd.

dank u

Zijn de landen die mee gaan doen al bekend dan?:D

dank u wigi

van die automatisch klasseren wil ik wel proberen.

en ik ben ook beschaamt van onze rode duivels maar het is het begin nog maar.

en voor de patrickt: ze zijn bezig aan hun voorrondes. alleen oostenrijk en zwitserland zijn al ge kwalifiseerd.

dank u maar ik begruip uw schema niet zo goed. mijn schema is helemaal anders.

ik zou het graag willen laten zien maar het is te groot

sorry

Je bent er bijna. Pas voorwaardelijke opmaak toe op het bereik C5:C12. Met een formule (een van de opties in dat scherm).

Wigi

OK. Doe dit:

- selecteer C5:C12
- kies Voorwaardelijke opmaak
- kies links: Formule is:
- dan plak dit: =B5<=2
- kies de opmaak

Klaar!

Pas een beetje aan indien je 2 verschillende kleuren wil hebben, bv. voor de eerste en voor de tweede.

Wigi

dank u het werkt perfect. ik zou graag alles sturen maar als ik het in zip zet is het nog te groot.

Laatst bewerkt:
Pas dezelfde methode toe op de andere groepen. Wat wil je anders nog doen?

ik vroeg mij af hoe ik mijn schema nog kleiner kan maken zonder er iets uit te halen

en dank u voor al jou hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan