• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ek pool 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voenk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2016
Hoi,

Ik ben op zoek naar excel/VBA expert die tevens ook een beetje gepassioneerd is door voetbal. Tijdens de voorbije EK's en WK's organiseerde ik telkens een pool die ik via een helaas opgedoekt forum heb kunnen bekomen. Nu zou ik de vorige versie willen updaten naar het komende Ek. Helaas reikt mijn kennis niet zover. Zou er iemand mij kunnen helpen op korte termijn?
Via onderstaande link kan je oorspronkelijke files vinden. Het gaat om een invulblad dat door de deelnemers kan ingevuld worden en een beheerdersbestand voor de organisator.

https://we.tl/fRkGa1trWu

Moest er iemand zijn die mij hierbij kan helpen, dan zou mij dat geweldig helpen.

Die optie heb ik al bekeken en aangeschaft, maar is niet helemaal wat ik zoek.

Kan je even uitleggen waar het probleem ligt? Een toernooi is een toernooi en volgens mij hoef je alleen de poules en het wedstrijdschema aan te passen.

De volgende problemen zijn er (denk ik):
-de landen en vlaggen aanpassen in de tornooigegevens lijkt me niet zo'n probleem als ik weet waar ik dit moet aanpassen.
-maar de kwalificatie na de groepsronde is helemaal anders. Terwijl op Wk de eerste 2 van elke ronde doorgingen volgens een aantal beslissingscriteria, zijn het nu alle nrs 2 en de 4 beste derde van elke groep. Wie tegen wie speelt in de volgende ronde hangt af van wie de 4 beste derdes zijn. En dat is redelijk gecompliceerd. Zie hieronder. Zelfs zonder dit in formules te moeten gieten, is het al ingewikkeld.

Vier beste 3de Winnaar Groep A ve Winnaar Groep B v Winnaar Groep C v Winnaar Groep D v
A B C D 3de Plaats Groep C 3de Plaats Groep D 3de Plaats Groep A 3de Plaats Groep B
A B C E 3de Plaats Groep C 3de Plaats Groep A 3de Plaats Groep B 3de Plaats Groep E
A B C F 3de Plaats Groep C 3de Plaats Groep A 3de Plaats Groep B 3de Plaats Groep F
A B D E 3de Plaats Groep D 3de Plaats Groep A 3de Plaats Groep B 3de Plaats Groep E
A B D F 3de Plaats Groep D 3de Plaats Groep A 3de Plaats Groep B 3de Plaats Groep F
A B E F 3de Plaats Groep E 3de Plaats Groep A 3de Plaats Groep B 3de Plaats Groep F
A C D E 3de Plaats Groep C 3de Plaats Groep D 3de Plaats Groep A 3de Plaats Groep E
A C D F 3de Plaats Groep C 3de Plaats Groep D 3de Plaats Groep A 3de Plaats Groep F
A C E F 3de Plaats Groep C 3de Plaats Groep A 3de Plaats Groep F 3de Plaats Groep E
A D E F 3de Plaats Groep D 3de Plaats Groep A 3de Plaats Groep F 3de Plaats Groep E
B C D E 3de Plaats Groep C 3de Plaats Groep D 3de Plaats Groep B 3de Plaats Groep E
B C D F 3de Plaats Groep C 3de Plaats Groep D 3de Plaats Groep B 3de Plaats Groep F
B C E F 3de Plaats Groep E 3de Plaats Groep C 3de Plaats Groep B 3de Plaats Groep F
B D E F 3de Plaats Groep E 3de Plaats Groep D 3de Plaats Groep B 3de Plaats Groep F
C D E F 3de Plaats Groep C 3de Plaats Groep D 3de Plaats Groep F 3de Plaats Groep E

Bijlagen

• Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 113
Ik dacht dat MS alle kontakten met voetbal sinds Office 2010 verwijderd had. ;)

Cobbe,
Die had ik ook al bekeken, maar is ook nog niet wat ik zoek. Zou graag zo dicht mogelijk bij het origineel willen blijven hoewel dat niet eenvoudig zal zijn.

Zoiets zoek ik dus ook, maar tot nu toe niets kunnen vinden op internet...! Ik zoek eigenlijk iets dat je alles van te voren in moet vullen (dus ook achtste finales en verder). Bij de juiste landen krijg je dan extra punten. En zo ook bij de kampioen.

Wie zou me daarbij kunnen helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan