• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

EK Poule automatische verwerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuhh45

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2016
Ik ben bezig met het maken van een EK-poule.
Maar wat ik wil is dat Excel checkt op basis van een (door mij continu bijgewerkte) pouleoverzicht van standen en uitslagen op datmoment, of een wedstrijduitslag of stand in de poule klopt, en daar automatisch punten voor toekent in de puntentelling, die het liefst in een andere excel-tabblad staat.

kan dat?

Welkom bij de Helpmij!

D'r zijn er vele online te vinden, gratis en betaalde.
Ik heb '100' jaar geleden een simpele poule gemaakt en die kun je zo van mij krijgen.
Als jij de uitslag van een gespeelde wedstrijd invult, dan rekent de poule (bijna) automatisch het e.e.a. door. Met 1 macro wordt het klassement van deelnemende spelers geactualiseerd. De macro wordt uitgevoerd met de toetscombinatie ctrl-k
De blanco poule is 1600 kb, dus net even te groot om hier als bijlage mee te posten.
Stuur maar een mailtje naar mij dan stuur ik 'm je, dan kun je de formules bekijken / bestuderen die ervoor zorgen dat de punten worden toegekend. Ik heb toen bedacht dat een deelnemer voor een exact goed voorspelde uitslag 4 punten kreeg en 3 punten wanneer het winnen, verliezen of gelijk spelen goed was voorspeld, maar niet helemaal de exacte juiste uitslag.

Laatst bewerkt:
@ gast0225,
Je kan het bestandje ook hier plaatsen als je het het eerst opslaat als een binaire werkmap(.xclsb)

Beste gast0225,
Helaas ben ik geen verenigingslid dus kan geen prive bericht sturen, maar ik ben wel nieuwsgierig naar jouw poule van '100' jaar geleden
gr Rob

Welkom bij de Helpmij!

D'r zijn er vele online te vinden, gratis en betaalde.
Ik heb '100' jaar geleden een simpele poule gemaakt en die kun je zo van mij krijgen.
Als jij de uitslag van een gespeelde wedstrijd invult, dan rekent de poule (bijna) automatisch het e.e.a. door. Met 1 macro wordt het klassement van deelnemende spelers geactualiseerd. De macro wordt uitgevoerd met de toetscombinatie ctrl-k
De blanco poule is 1600 kb, dus net even te groot om hier als bijlage mee te posten.
Stuur maar een mailtje naar mij dan stuur ik 'm je, dan kun je de formules bekijken / bestuderen die ervoor zorgen dat de punten worden toegekend. Ik heb toen bedacht dat een deelnemer voor een exact goed voorspelde uitslag 4 punten kreeg en 3 punten wanneer het winnen, verliezen of gelijk spelen goed was voorspeld, maar niet helemaal de exacte juiste uitslag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan