Eken M001 7" touch Tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Hallo,
ik heb gisteren een touch screen 7 inch Tablet gekocht van het merk "Yours"
Voluit heet ie Yours Personal One 7"Touch Tablet, maar als je wat rond googled blijkt dat ie onder veel verschillende namen verkocht wordt, zoals biv. de Eken M001 android tablet.

Graag zou ik ervaringen willen uitwisselen met anderen die ook zo'n tablet hebben, want veel info wordt er niet gegeven bij deze tablet.

Zo zou ik graag willen weten of er nu zowel een SD-kaart als een SDHC-kaart in kan. In de documentatie staat dat er een SD-kaart tot max. 32GB in kan, maar SD-kaarten met deze capaciteit bestaan volgens mij niet eens, dat kan alleen met een SDHC-kaart.

Verder zou ik graag willen weten hoe je kan zien welke firmware versie er op staat zodat ik weet of het zinvol is een nieuwe firmware te installeren.

last but not least zou ik graag Android versie 2 willen installeren (er staat nu 1.6 op en dat heeft zijn beperkingen), maar de vraag is hoe dat moet en of dat so-wie-so kan?

Kortom, heel wat vragen, bijna voldoende stof om een apart forum voor in te richten :)

Goed, 1 ding weet ik inmiddels. Er kan zowel een SD als een SDHC-kaart in

Laatst bewerkt:
Nog een niet onbelangrijk punt waar ik achter gekomen ben: deze tablet wordt verkocht als een touch screen tablet (met je vingers dus), maar deze android implementatie komt rechtstreeks van een smartphone en die werkt met een pennetje. Je kunt er elk willekeurig plastic pennetje voor gebruiken, daar niet van, maar toch wat slordig dat ze dat niet vermelden. Met je vingers er mee werken is een regelrechte ramp. Met een pennetje werkt ie best lekker.

Dat overzetten van een smartphone heeft ook tot gevolg dat het ding denkt dat ie een telefoon is:p maar er zit totaal geen spraakmogelijkheid in (stop dus maar met zoeken naar de spraakfaciliteit:d ).

Heb je Android 2.2 er nog op geïnstalleerd? Ik krijg het niet voor elkaar om Youtube en Fring erop te krijgen!

Heb jij misschien nog tips op dit gebied?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan