Elektrische gitaar op Audigy 4 aansluiten werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naam123

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Berichten
30
Hey,

Ik wil mn elektrische gitaar direct op mijn pc aansluiten. Heb een creative audigy 4 (geen pro) geluidskaart. Heb Guitar Rig 3 en Amplitube 2 geinstalleerd. Heb mn speakers op de groene aansluiting gedaan, dat is volgens mij gewoon de algemene speaker uitgang (heb ook nog surrounduitgangen). De gitaar heb ik aangesloten op microfoon-in, maar als het goed is moet er ook nog een line-in ergens zijn maar ik weet niet welke aansluiting dat is)

Bij Guitar Rig 3 bij preferences heb ik driver: Directsound en Device: SB Audigy 4 [A000, 2 in, 4 out) ingesteld. Ik krijg geen input van mn gitaar. Het rare is dat als ik een liedje op windows media player afspeel terwijl ik guitar rig 3 open heb staan op een of andere manier het liedje de input van guitar rig 3 wordt (met een paar ms vertraging, waardoor het uit mn boxen raar gaat klinken.

Bij Amplitube 2 heb ik bij audio setup driver: DirectX en input audio interface: SB audigy 4 (input channel = left) geselecteerd. Als output krijg ik alleen een hoge pieptoon, geen reactie op gitaarspel (zelfs niet als ik heel mooi speel)

Nou isd mijn vraag, - Hoe weet ik zeker waar op welke ingang op mijn geluidskaart ik mijn gitaar moet aansluiten - Hoe krijg ik deze opstelling werkend...

Alvast bedankt.
 
Line-in is blauwe aansluiting.
Als jij software hebt geínstalleerd van de geluidskaart komt hij waarschijnlijk wanneer je de gitaar op de line-in aansluit met een melding dat er een kabel is aangesloten.
Als je daarop klikt moet je kieze voor line-in, anders werkt het niet.


Maar let op: Er komt niet altijd een melding.


Als het je nog steeds niet lukt door hem op de blauwe aansluiting te doen, dan vrees ik dat je er een voorversterker bij moet zetten die het signaal eerst versterkt en dan naar de geluidskaart van je PC stuurt.

:thumb:
 
Jow,

Had het bericht nog niet geupdate maar het werkt ondertussen perfect. Heb gewoon een tijd geklooid met volumes en instellingen van amplitube totdat het werkte.

Het enige waar ik nog mee zit is dat bij amplitube ik de specifieke waarschuwing krijg de gitaar niet op de line-in aan te sluiten, (er staat NEVER connect your guitar directly to line-in inputs, this is not OK for your guitar). het mag wel op een Hi-Z in, Instrument In of MIC in. Beetje raar want het werkt wel gewoon...

Weet jij hier iets van...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan