• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Elektronisch toegangsysteem

• Onderwerp starter Onderwerp starter HMDH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HMDH

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Beste forum,

ik zit met een probleem.
Ik heb een systeempje gekocht bij Conrad dat Tags leest en de data opslaat.
Deze data kan je na wat handelingen in een CSV formaat opslaan.
Maar, deze handelingen kan ik niet gebruiken naar mijn idee.
De bedoeling is om een tag te lezen en direkt deze gegevens in een Excel sheet zichtbaar te maken.
Dus resumé; een tag meldt zich aan en dit tagnummer verschijnt direct in Excel.
Is er iemand die een idee heeft over hoe dit aan te pakken??

Met vrgr. Harry.

Met alle respect: Dit is koffiedik kijken voor de helpers op het forum.
De mogelijkheden van het apparaat m.b.t. online bevraging zijn niet duidelijk uit je posting, en je noemt ook niet het apparaat waar het over gaat (merk + type, link naar het apparaat bij Conrad etc.)

Niet dat ik het idee heb dat ik je zou kunnen helpen, maar hopelijk heb ik wel mijn punt overgebracht dat er (te) weinig informatie in je vraag staat. Stel dus meer informatie beschikbaar, wellicht kan er dan hulp komen.

Ik zal ondertussen vragen of je vraag door de moderatoren naar de Excel sectie verplaatst kan worden, want blijkbaar wil je het apparaat gekoppeld krijgen met Excel.

Tijs.

Wat is een tag?

Lijkt mij dat hier een RFID toegangskaart of anderszins toegangskaart wordt bedoeld die toegang verleent als je 'm tegen het apparaat aanhoudt of door een gleuf heen haalt.

Als dit (in dit geval) incorrect is, dan verzoek aan de topic-starter mij te verbeteren hierin.

Tijs.

Tijs,
Ja dit is helemaal waar.
Het gaat om een RFID systeem.
Het is van Conrad en het bestel nr. = 750782

Harry.

Voor de geïnteresseerden: hier staat de NL-handleiding. Daar wordt overigens niet over tags maar over transponders gesproken als term voor de te gebruiken toegangspassen. Het lijkt Harry te gaan om het uitlezen van het "Gebeurtenisgeheugen", wat op pagina 13 wordt beschreven.
Niet dat ík kan helpen bij de programmering in Excel daaromtrent, want ik ben geen Excel crack, en al helemaal niet op het gebied van seriële communicatie met externe apparaten vanuit Excel.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan